Swenglish update

Hello... 
 
I will take this one in Swedish, only because of my lazyness.
 
Det där med utveckling.
Jag går med säkra steg framåt, men med små baby steg.
Går jag för fort framåt så faller jag plötsligt och kommer några steg bakåt igen.
Man måste ju lära sig utav sina misstag.
 
Jag är en person som tar en sak i taget. 
Eller ja... jag är oftast inte det, men jag har lärt mig att jag MÅSTE vara den personen.
Gör jag flera saker i taget så är det oftast att ingenting blir gjort eller att det blir total kaos
i mitt huvud och jag glömmer bort allt eller skiter i det.
 
Ja, jag tror att det kan bero på min ADD.
Jobbigaste är att läsa.
Jag verkligen älskar att läsa när jag väl kommit in i det, 
men innan jag väl kommer in i det så har min koncentration
flygit bort någon annanstans och jag är lost eller rastlös.
Så, det krävs mkt arbete för att få mig att sitta still och verkligen göra det.
 
Mitt fokus under augusti månad är ENBART att jag ska ta mitt körkort, och inget annat.
Det är en massa plugg. Jag har ALDRIG pluggat så mkt som jag gjort under detta året.
Inte sen gymnasiet iaf... haha, och ja, vi vet ju att i gymnasiet var jag inte en ängel heller.
Men kul hade jag och jag ångrar inte att jag levde loppan, för annars hade jag nog inte varit där jag är i dag.
Men att utbilda sig till Yoga lärare och engelsk lärare och dessutom ta en
Tantra kurs under loppet av 6 månader, och nu körkort.
Ja det e strongt av mig.
Jag känner på mig att detta året är MITT ÅR!
 
Jag åker till Mexico i nästa vecka och kommer ta med mina körkorts böcker och min Yoga matta.
Kommer till att ha mitt lugn där och finna min ro. Ensamheten.
Hur jobbigt det än kan vara ibland så är ensamheten underbar.
Jag kan lägga allt mitt fokus på mig själv och jag har ingen att anpassa mig efter.
Tolka mig inte fel, jag ÄLSKAR mina vänner. Nästan lite för mycket ibland.
 
Därför trivs jag så underbart utomlands också,
då jag inte är stressad på samma sätt som här hemma.
Mitt fokus är MIG SJÄLV, och allt annat kommer i andra hand.
 
Jag vet inte om jag var smart eller dum när jag gick med i Vemma.
Men i vilket fall som helst så får jag väl lära mig utav mina misstag där med.
Ja, det var av en slump (alltid en mening med slumpen)
så blev jag kontaktad av en gammal jobb coach i från Arbetsförmedlingen.
Faktiskt den enda jag någonsin klickat med på AMS (sorgligt men sant).
Han presenterade Vemma för mig och med tanke på att man är i hälso branschen
så hoppade jag givetvis på denna underbart bra dryck.
 
Men... Jag känner att jag inte har tiden till det.
Mitt schema är FULLT tills innan jag drar tillbaka till Thailand i oktober
och jag velade fram och tillbaka om jag skulle göra det....
Jag kände bara att jag blev allt mer stressad då jag var tvungen att hitta 3 pers
som går med för att få mina produkter gratis.
Det är inga problem att hitta det, men har man inte tiden till att jaga folk och gå på presentationer
och att jag ska åka i väg igen kändes det som om jag byggde min egen grav av stress. 
Men, all props till Claudiu - UNDERBAR kille.
Jag gillar MÄN där det e lite krut i, finns fåtal av dom kvar i Sverige kan jag tycka.
Så tummen upp för honom!
 
Nu sitter jag här med mina körkortsböcker och det kliar i fingrarna bara av att jag tittar på dom.
Jag har laddat ner en körkorts app på mobilen, så kan öva lite där när jag har tråkigt med frågor etc.
Men det är dags nu!!!
 
I morgon bär det av till Thailänska ambassaden med Marcello.
Dags att skaffa visum. Jag vill ha allting fixat NU!
Boende 2 dagar är avklarat i Bangkok (samma som sist)
Sen har jag 1 månads hyra betald på Koh Phangan i ett jätte fint hus/bungalow
Där kommer jag vara bosatt ett tag framöver då jag utvecklar min massage.
Thai Yoga massage blir det till en början och sedan får vi se vad som händer.
Men jobba är ett måste.
 
Nu måste jag plugga!
SAAAAR VI!!!
 
Puss på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0