Friendship

Ja det där med vänskap.
Det är mycket med vänskap som jag har tänkt på senaste tiden.
Om hur folk beter sig, om hur självupptagna folk kan
vara och helt enkelt hur ego folk är.
Jag säger inte att jag är världens bästa (långt i från perfekt),
men vänskap för mig är när någon ringer för dig när de faktiskt inte har något de vill,
utan bara för att höra ens röst eller bara för att prata.
 
Mina vänner är ärliga. Dom säger hur det ligger till. 
Dom håller ingenting hemligt.
Stör de sig på någonting jag har gjort,
eller någon annan så väntar de inte med att säga detta.
De säger det. Mina vänner är rakt på sak.
Dom som inte är detta,
eller helt enkelt har börjat visa andra sidor har jag faktiskt dragit mig bort i från.
Mestadels för att jag faktiskt inte orkar lägga min energi (som jag känner av)
på att någon ANNAN ska öppna sin flabb och jag ska TRYCKA ut orden ur någon annan
för att de ska säga vad de tycker. Hur svårt kan det vara?
 
Ja, för det där med att känna av energier är jag bra på. 
Det kan kännas så väl så fort man kommer in i ett rum. 
Nä, men gå då och var sur i stället och dra ner dig själv med den energin.
Not me, please!
 
Folk som börjar störa sig på en, som inte kan visa
respekt eller som pratar om en bakom ens rygg.
Vad fan är det för en vän? Nä, jag har börjat sålla bort en del människor. Igen.
Sorgligt, men skönt att bara ha dom som verkligen ger någonting i livet. 
Vissa tar så mycket energi. Ska bli så skönt att slippa detta faktiskt.
Funderar på att aldrig mer komma hem till Sverige. 
 
Känner ni min frustration över detta nu? Haha...
Vad gör jag då? Jag pratar med min fina choklad pralin
och så blir allting mycket bättre.
Han muntrar upp mig! :)
 
Ja, det var det jag hade att säga i dag. Vänner. 
Det är inte lätt alltid. Jag är glad över dom jag har, och mindre glad över andra.
Men jag är ändå lite besviken på de som inte hört av sig någonting till mig innan jag åker.
Som dessutom vet om att jag ska åka i väg och inte vill träffas....
Det anser jag som rätt ego. Och jag ska få dåligt samvete över detta. 
Hur ska JAG få dåligt samvete?
 
HAHA, I don't think so. 
Jag drar, du kan sitta där och tycka synd om dig istället när jag dragit!
So loooong sucker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0