Jag är en förklädd hippie...

Okej, nu ska vi snacka kategorier.
Stilar med andra ord.
 
Vad jag har i mitt huvud och hur jag tänker så är jag en typiskt Möllan bo.
(Kan ju också ha med att göra att jag är uppvuxen här?)
Men jag kategoriserar mig inte.
Ser du mig, så är min stil HELT annorlunda emot hur jag tänker.
Jag är soft. Jag är jätte soft och laid back.
 
Jag dömer aldrig en människa.
Jag gillar inte det här med att man måste klä sig på ett sätt
för att visa vem man är eller vad man står för.
Inte med din stil i alla fall.
Och inte respektera de andra om de klär sig annorlunda.
Alla är vi lika... eller hur var det nu? 
 
Så, bara för att jag bor på Möllan så måste jag ha dreads,
hippie byxor och inte duscha på 3 dagar? Och inte äta kött?
Och på Lilla Torg så hänger bimbona med sina stilettos och Prada bags?
Nä, det håller inte. Inte för mig.
 
SLUTA KATEGORISERA varandra!
Och respektera alla istället, no matter how they are dressed!
 
Jag är välvårdad och jag gillar att ta hand om mig själv och mitt yttre.
Men i min själ så är jag världens hippie.
Ja, jag kan klä mig i mina pluffsiga indien brallor också, eller mjukis byxor.
Men jag måste nog ändå säga att jag gillar att klä upp mig och se snygg ut.
Mest för att jag själv ska känna mig skön och bekväm.
Jag menar, vem gillar inte att känna sig snygg?
 
Jag gillar kostym. Jag är kavaj kåt.
Det har jag ALLTID varit, men jag har bytt till många stilar i mina dagar.
Men kostym är SEXIGT. 
Både till män och till kvinnor.
Bara där finns en bra personlighet bakom och ingen översittare.
 
 
Stil är inte så mkt för mig, mest att jag känner mig
bekväm och sen kan jag gå omkring i vad jag vill.
Folk får ju ta mig för den jag är. 
Jag MÅSTE inte klä mig på ett visst sätt för att visa andra hur jag är.
Lär de känna mig så kommer de SÄKERLIGEN få en helt annan uppfattning än bara mitt yttre.
Det är många som fått fel syn utav mig, men oftast till det bättre.
 
Jag har hört tex: "Du var ju inte alls som jag tänkt mig, du var ju riktigt shysst".
Tack för den. HAHA. 
Ja, vissa tror att jag är väldigt bitchig innan de pratat med mig.
Jag är VÄRLDENS snällaste och jag har ett stort hjärta! 
 
När jag var yngre ville jag gärna ha smink. 
Det är inget måste för mig idag, jag går mer än gärna osminkad.
Naturligt är bäst. (Hippie som man är haha)
Men när det kommer till ett yrke så är det i mitt yrke
väldigt viktig del att ha ett ansikte utåt.
Antar att mycket sånt kommer i från service yrket när man arbetat med det också.
Man KAN inte se ut hur som helst i vissa yrken.
 
 
Så här ser jag ut inombords. 
Och när jag går i pension så kommer jag sääääkert också se ut så där! 
Älskar det! :)
 
På tal om det så fick jag ett mail idag om våra arbetskläder som skickas hem.
Guuuuuuud vilka underbart snygga kostymer,
klänningar, västar, skjortor och skor vi får från jobb!
Jag ser fram emot att börja snart snart snart. 
Jag kan knappt bärga mig. Ser fram emot det sååååå mycket :)
I'm gonna rock this maddår fakking store!!!
 
George Clooney. I'm getting cloooooser to you!
Mouhahahaa...  Love love love.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0