Dominant eller inte dominant

Nu har jag funderat länge på det här med svart och vitt,
yin & yang, sol och måne, han och hon etc etc.
Att en person är plus och en är minus.
Dominant och icke dominant tecken.
 
Jag anser ju att man ska kunna ha båda delarna i sin personlighet.
ALLA människor. Men med en jämn balans. 
Jag är en person som kan vara VÄLDIGT dominant i vissa lägen.
Nästan lite för dominant kan jag tycka ibland, men på ett bra sätt.
Dom som inte känner mig, kan få fel bild av mig ibland.
Men är det en person som själv är dominant så kommer vi bra överens
och personen inser snart att jag är FREAKING AWESOME! :D
 
Men, jag gillar även att någon dominerar MIG!
Nästan så pass att jag ser upp till dessa personer, för att de är "över mig".
Eller att de har kontroll över mig,
säger till mig eller styr mig och att jag kan lita på dom till fullo.
Det låter kanske lite sjukt, för det kan jag själv tycka ibland. 
Speciellt nu när jag skriver det, och för att skriva det så det inte låter helt fel.
Men jag vet inte om det går. Man kan tolka allt detta lite hur man själv tycker.
 
Men det har jag inte några problem med, ni får tycka vad ni vill.
Bara det inte gå till överdrift. Allt måste ha sin balans.
Bara för att man är dominant behöver det inte betyda att det är dåligt.
Du är bestämd och gillar att ta ansvar etc.
 
Sen kan man vara underlägsen eller dominant i olika sorters situationer.
Framhäva sin personlighet på det sättet och ha kontroll etc.
Det är ett stort samtalsämne man kan ha det här.
Jag har ju diskuterat det med vänner och ett av exemplena som kommer upp är SEX.
(Så klart)
 
Vem är den dominerande i sängen?
Är man då dominerande i vardagslivet om man INTE är det i sängen?
Eller är det same same? Ombytta roller?
Ja, det där kan man alltid fundera på. 
Vad tror du själv?
 
Jag brukar få upp tanken när jag träffar ett par, eller någon ny person som jag lär känna.
JAAAAAA, jag vet... Min hjärna är inte normal!!!!
 
Jag som kollar på Fråga Olle dokumentärerna,
vet ju att många CHEFER som är dominanta i sitt yrke är dom som vill dominerade i sexlivet,
då dom vill slippa all makt och ansvar och bara gå loss. 
Nu är väl inte ALLA så, så klart. Men det är nog rätt vanligt.
 
Men MIN sak är klar. 
Jag är dominant. Men jag gillar andra som dominerar mig.
(Inom sina gränser)
Nu snackar jag INTE om i sängen, utan generellt. 
Jag tror att alla har två sidor av sig själv,
det är så många som är så rädda för att visa båda bara för att de inte kan ha kontroll på dom sidorna.
Men jag säger: UT MED DEN SIDAN.
Prova på. Lev lite.  
 
Eller så kan du alltid gå ut och skaka rumpan på dansgolvet och släppa allt runtomkring.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0