Hotel Renaissance

Idag har varit en väldigt intressant och välspäckad dag för mig, vilket jag gillar.
Helst många bollar i luften så man blir tillfredställd mentalt också.

Dagen bestod av Bikram Yoga på morgonen.
Trots att jag varit super mega dunder förkyld i flera dagar, tappat rösten etc.
så gick jag på en klass för att jag kanske inte hinner träna där under
veckan då schemat känns fullt. Fullt av kaffe!
Men det gick över förväntan bättre än jag trott!

Efter det begav jag mig till Hotel Renaissance för en "Latte utbildning"
eller en "mini barista" som min chef säger, för Nespresso.
Tanken att göra latte art med deras maskiner för att visa att man inte
behöver vara en riktig barista med en 10.000 krs maskin för att få en fin kopp kaffe...

Här har ni två av mina fina koppar....
Vi har använt oss av chokladsås och inte mjölk-kanna.
Då det hade tagit huuuuur många timmar som helst att lära sig.
Detta fick duga som "grund" för oss. Och tro mig, det räcker gott och länge för mig!





Och erkänn, du hade druckit min kaffe du också. Eller hur? ;)
Fin liten blomma jag gjort va? ;)

Och på tal om blommor så är nog detta den coolaste och
snyggaste tavla jag sett på riktigt länge.
Hotel Renaissance har fått en sjukt fin look och ALLTING där inne är färgglatt!
I LOOOOVE!!! Allt från tak till vägg till mattor, stolar, tavlor...You name it!



Och så den lilla söta stolen...ska ju självklart vara med på bild den me :)



Jag måste säga att jag gillar Nespresso STARKT!!!!
Sjukt mån om sin personal, väldigt proffsiga och ja... nä jag e överrumplad!
Det var allt för idag.

Tack o hej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0