Gungilligung

Det gungar…Det är kulingvarning!
Fru Annica varnade mig att det skulle bli dåligt väder,
så så fort det började gunga så smått så gick jag upp och tog en sjösjuke tablett.
Och det var ju tur det för nu gungar det jävlar i det.
(gud va många ”så” det blev i meningen innan haha)
Känner mig nästan lite full och går in i väggarna i korridoren titt som tätt.

Är ute en tur bara, nästan enbart för att träffa de som går ”halvtörn” med Annica,
dom som jag nästan aldrig träffar.
Hennes ena chef och hans fru bland annat. Måste bara skriva att dom två är helt underbara människor!
Sådana med extremt positiv energi och är snälla, rara och kärleksfulla.
Och det är väl klart jag vill ge bra service och komma ut för deras skull,
de som tom. har frågat efter mig ett tag! =)
Det känns skönt att folk faktiskt uppskattar och gillar det man gör / ger till någon så pass mycket.

Annars har jag varit på Nespresso´s utbildning i veckan.
Jävligt givande möte med Nespressos regionschef, mycket trevlig man.
Jag är sjukt taggad till att köpa mig en Nespresso maskin kan jag säga.
Men känner att jag måste prioritera mina pengar till mycket annat för tillfälligt… :(
(Även om man får personalrabatt!)

Sen har jag stått på Jägersro och gjort marknadsundersökningar.
Provsmakning av bröd, sedan lite frågor till det och som tack så fick man choklad.
Jätte roligt, förutom att vi inte visste om att vi delvis skulle stå halva dagen utomhus.
Men jag har en jäääävla massa bröd och belgisk choklad hemma nu.
Love Belgian chocolate!!! :D (Så det var det värt då haha)

Annars har det varit lite upp och ner senaste veckan när det kommer till känslor.
Inget jag orkar skriva om faktiskt. Inte mer än att jag tycker INTE att det är rättvist!
Kärleken är inte rättvis alltid. Men allt har sin mening säger dom.
Men det är jobbigt. Ibland önskar man att man vore känslolös bara.
Jag försöker nu ta vara på det lilla jag får och uppskatta det 200 ggr mer.
Men när jag e ledsen så försöker jag att sluta vara ledsen och vara GRYM istället.


Nu ska jag försöka sova, jag kommer till att bli vaggad till sömns av alla vågorna som guppar på havet.
Jag älskar havet även om det är skrämmande ibland.
Skrämmande är det bara för att man inte kan kontrollera det. Naturen är underbar!
Den bara är där och ingen kan göra något åt den.
Havet är nog det finaste jag vet. Speciellt havslivet. (För er som har provat på att dyka)
Det är en helt annan värld.
Det går inte att förklara med ord, det är något som måste erfaras för att njutas av.

God natt alla…. Puss o kräm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0