Farbror Doktorn

För det första... Varför säger vi FARBROR Doktorn egentligen?
Varför inte bara Doktorn?

Första ögon blicket då jag såg en UNG och
relativt good looking läkare i korridoren så tänkte jag...
"Jaha, ja det är säkert han jag får gå in till när det är min tur".
(Det är så typiskt min tur ju)

Och visst, några minuter senare så står han och kallar mitt namn...
Jo visst ja, hej och hå.

Min vän Theresia följde med in och var lite stöd.
Mest bara närvaron som gjorde mig trygg.
Sen att jag var näck, ja det var ju en annan femma.
Men jag tror alla av oss sett en naken kropp tidigare.



Hade läkaren varit äldre hade det varit en annan femma.
Men egentligen, varför är det så?
Ju äldre, desstu mer erfaren eller bara att man inte är jämn gamla?
Att det är mer okej då?
Varför tycker man så egentligen?
Det är ju inte bara jag som tycker så.
Det är ju rätt vanligt.
Men det är ju egentligen ingen fara. Åldern...

Hade ju varit mer trygg med en kvinna, men nu hade jag inte den chansen.
För jag frågade faktiskt, men då var
jag tvungen att boka en ny tid och ja, det ville jag inte direkt.
Men varför ska ålder så mycket till problem alltid?
Inte bara i detta fallet, men till många fall.
Varför analyserar folk så mycket kring ålder och inte erfarenhet?
Och framför allt.... varför gör JAG det?

Jag kanske börjar få ålders nojja?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0