Berusning

Ja nu var vi där igen...
Berusningen. Drogen som heter ALKOHOL.
Jag är så jävla trött på den.
Och jag är så jävla trött på att folk måste dricka till höger och vänster.

Svar till anonym:

Min vän har jag inte lust att hitta igen för det kommer aldrig att
vara samma vänskap som vi en gång hade.
Och med tanke på att jag inte dricker (typ nån gång då och då)
så behöver jag kanske inte någon som följer mig hem längre.
Alla har vi provat på den och om inte, förr eller senare så har vi.
Problemet kommer ju oftast tidigt, att respekten försvinner och man ser enbart sig själv.
Problem som man dricker för att glömma till slut kommer oftast fram på fyllan.
Eller någon tendense till det.
Men när man är nykter tänker man LITE mer klart än med något i kroppen.
I alla fall positivare kan jag tycka!
Visst kan man fortfarande göra fel, men man lär sig oftast av sina misstag!

Mother skriver:
Alkohol är en rusdryck, vare sig det är cider, starksprit, vin eller öl.
En drog alltså. Folk drogar sig alltså, helt legitimt.
Värre hade det väl varit om det hade gällt cannabis eller tyngre droger.
Ja, varför dricker folk? För att bli gladare, för att glömma,
för att slappna av, för att vakna, för att somna.
Ja, det finns så många olika sätt att reagera på drogen alkohol.
Människan har glömt bort eller aldrig lärt sig hur man kan uppnå
allt det där på egen hand och UTAN att droga sig, utan att få biverkningar etc.
Det borde läras ut tidigt i skolorna - avslappning, meditation, healing.
Det ÄR INGET flum. Och det vet du också nu gumman, trots att du inte tror på healing.
Utrota alkohol & tobak på Jorden så får vi en bättre värld. Puss & Kräm

Svar till mamma:

Jag håller med dig till hundra procent!
Jo att alkohol är en rusnings dryck vet vi nog alla.
Det är nog därför alla älskar den! Vem gillar inte att vara i en drogad värld konstant?
Många som älskar det och aldrig vill komma ur den.
Sorgligt nog fastnar många i bubblan av en god whiskey
och sliter aldrig sig i från det och lever i verkligheten.
Cannabis är BÄTTRE än sprit. (I rimliga mängder)
Det får inte en till att bli negativ, snarare tvärtom.
Och i denna stressade värld som vi lever i, borde alla röka lite och ta o chilla ner en nivå.
Och när har jag sagt att jag INTE tror på healing?
Det är ju klart att jag tror på healing, men det jag inte tror på är healing framför en dator.
Det skall vara kroppskontakt!

Jag hatar alkohol, även om den haffar mig ner i berusningen ibland.
Där, nu var det sagt!
För jag är inte jag med sprit i kroppen!
Och det är inte DU heller...

Jag e så trött på det!

Kommentarer
Postat av: Propp

Njaa... Nog är man sig själv, men känslor osv förstärks i ruset o det kan ju skrämma eller trigga igång. Det beror på vem man är.

Jag dricker inte heller längre. Eller iaf inte för att berusa mig. Dricker gör jag för att det är gott med vin, gott med mojito, osv. :) Vi har himla mycket sprit hemma men dricker aldrig. Flera flaskor är oöppnade. Hade aldrig hänt för 3-4 år sen att en vodka fått stå oöppnad i över ett år!! :P Vi förändras o det är väl underbart!

2011-06-05 @ 12:09:20
Postat av: Lee

Ja man börjar bli vuxen. Njuter av det fina här i livet istället. Ja ett glas är helt ok. Men att man dricker för att man är rastlös eller inte har annat för sig så är det bara tragiskt. Ja vi är alla olika och mycket beror på vem man är vad som utlöser som du skrev. Detta kan bli ett långt samtalsämne. Kanske lika bra att lägga ner det.... Men Jag har druckit så det räcker!

2011-06-05 @ 21:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0