Medveten närvaro

Ja, här ligger jag i solen på stranden Falsterbo. Sen igår när det var så varmt ute och vi satt nere på en brygga i västra hamnen så har jag känt en utomlands känsla. Den där känslan av värme som slår dig rakt upp i facet! När alla går runt och är glada, hittar på aktiviteter och för det mesta bara njuter. Jag fastnade där igår. Och när jag ligger här på stranden så är jag medveten om vart jag är men jag är inte närvarande. Jag befinner mig på Langkawi, malaysia. Jag är långt borta i från falsterbo. Trots mitt umgänge och att jag faktiskt borde nöja mig med svensk sommar så lever min själ vidare någon annanstans. Visst njuter jag. Till fullo. Jag satte mig på strandkanten och tittade på vågorna som slog upp mot mina fötter. I horisonten så visualiserade jag att jag såg den lilla ön där ute och stenen som liknade en ubåt. Och rasta snubbarna som hade segelflyg för turisterna. När jag går ut i vattnet så minns jag dom små små bränn maneterna som stack en. Krabborna vid strand kanten, som kryper ner i hålen i sanden. Idag är jag i Malaysia för en kort minut. Men i falsterbo har dom en glassbåt som kommer till stranden. Det e ju lite coolt faktiskt. Och schtekarna som kör motorbåt. Ja, jag vet inte vad det är men båtlivet är något jag aldrig kommer att komma i från. Jag saknar det enormt. Men mest av allt människorna. Dom är så speciella att dom inte går att beskriva...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0