Teletubbie!

Ja då var det dags att skaffa sig ett JUBB!!!!

School is over!

 

Har bestämt mig att det bästa jobbet för mig är att vara en TELETUBBIE!

Lea gillar mig och det är jag glad över! :)

Har funderat mycket på vad jag ska göra nu.

Jag vill gå steg 2 i skolan (till hösten kanske) och jag vill även ta körkort.

Körkortet är inte en dag för sent!

 

Men först måste alla skulder bort och jag måste ha ett

tillfälligt jobb innan jag hoppar på något nytt.

Kan man gå in på Arbetsförmedlingen och söka jobb som en Teletubbie?

Nä men en Clown kanske? Hur får man ett sådant jobb?


- Hej, mitt namn är Lee, jag vill bli en clown!

 

Jag vill jobba med och inom mycket!

Socialt och rörligt aktivt arbete är ett måste.

Barn får gärna vara inblandat och att ha roligt är också ett måste!

Helst på ett lite “udda” sätt... Där man kan vara “sig själv för en stund”.

Därför tänkte jag att en Teletubbie passade bäst!!! :D

I Teletubbie-land är allting roligt, fluffigt och fint.

Man kan sjunga, dansa och vara helt galen.

 

Att klä ut sig och måla sig är ju också helt fantastiskt.

Därför kan jag ju tänka mig att clown också skulle varit roligt.

Men utklädnad..... Ja det lutar nog mer åt TELETUBBIES!

Dessutom ha fina handväskor och pilatesbollar! Mouhahaha.

Och städa behöver man inte heller, för dammsugaren är igång hela tiden!!!

 

Nä men skämt o sido.

Jag är även en problem lösare och gillar att ta hand om folk.

Ansvarstagande med andra ord.

Om de är äldre eller små det spelar ingen roll.

Massagen spelar stor roll, för massagen är väldigt meditativt för mig.

Jag är då även en hjälpande hand för andra och löser problemen.

2 flugor i en smäll vet ni ;)

 

En masserande teletubbie i ett varmt land?

 

Nu är stressen över skolan över.

Ja, det har alltid varit lika jobbigt för mig

att gå igenom skola med koncentrations svårigheter.

Tack Yogan för att du hjälpt mig finna mitt

inre lugn så jag kunnat gå igenom skolan utan problem.

Tacka gud för att jag verkligen gillar kroppens utveckling

och funktion så jag verkligen har varit vaken under lektionerna.

Vi människor är verkligen underverk!

 

Nu när det är över så har jag suttit mer än halva dagen och sökt jobb.

Fick ett bra erbjudande igår i från Johan (Dee's käre snubbe).

Massera ett fotbollslag ute i Höllviken 2 ggr I veckan. Det gillar vi!

Fint av honom att hämta mig i Falserbo igår också.

 

Annars har jag BARA suttit i tele och framför datorn idag.

Pratat med AMS, fixat mig en personlig coach,

rätt ut saker med soc och fixa ekonomiska problem.

Fått ihop lite massage kunder, bokat lite tider för personliga saker som läkarbesök etc.

Kommer även igång med Yogan på måndag!

 

Nu börjar det flyta på igen. Rutiner.

Nu ska bara ekonomin bli stabil igen.


Jag siktar mot TELETUBBIE-LAND!!!!

Där är allt bra! :) Jag ska dit!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0