Open your heart god damn it!

Ibland är jag så jävla glad över att jag är jag.
När jag ser på andra så inser jag hur jävla modig och stark jag är.
När jag var typ 15 så fick jag en affish av en vän där det stod
"NEVER GIVE UP" Med en groda på som var på väg ner i halsen på en stork.
Men den jävla grodan klättrade upp igen!

Den grodan är jag!
Jag ger fan aldrig upp. Jag gör mitt bästa!
Det lilla jag KAN göra i alla fall.
Det jag kan gör jag inte för någon annan mer än mig själv!
Jag är den enda som vinner på saker och ting.
Och ju mer jag tar tag i,
desstu mer vinner jag och desstu starkare blir jag!

Att inte vara konflikträdd tex.
Att man är ärlig, rakt på sak och vet vad som är rätt och fel.
Jag kan vara hård, men jag är rättvis.
Men får vad man förtjänar, och det får även jag om jag gör fel.
Men att försöka smita ifrån problem
eller "lägga dom vid sidan" FUNKAR INTE! Trust me!
Dom kommer förfölja dig tills det tas upp.
Man kan gömma det långt långt inne.
Det kommer ligga där och rosta och gnaga.....
Trust me on this one as well!

Och detta gäller alla. Inte bara dig.
Försök knarka, sup eller ät sönder dig,
men dom kommer fortfarande ligga där!
Är det inte bara lättare att bli kvitt med
problemen och leva i nuet på riktigt istället?
För det är bara då du kan njuta på riktigt tror jag.
Se på mig, jag hade ett "problem" som jag försökte ignorera i 3 år.
Det funkade inte. Verkligen inte!

Men eller så är det så här....
JAG HAR ETT SAMVETE?
Det är inte många som har samvete idag.
Tråkigt. Så dåligt många måste må innerst inne.
Men jag har också varit PROFFS på att spela teater!
Vissa är duktigare än andra....
Men till slut så lyser det igenom din fasad.

Jag erkänner att jag är känslig, jag mår dåligt from time to time.
(Som alla andra normala människor)
Alla har problem, ingen är unik. Vi är alla lika innerst inne!
Men ju längre tid det går, desstu svårare blir det att ta tag i.

När fan ska folk ta och FATTA detta?
Bryt ner era jävla murar och fasader ni har uppbyggda!
Lev sedan fritt, i harmoni och lycka - på riktigt!
Om det krävs att gråta, så GRÅT!
Om det krävs att skrika, så SKRIK!

ÖPPNA DIG! ÖPPNA DITT HJÄRTA!
Jag har tagit ett steg i dag... I rätt riktning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0