Life thoughts

En sak som är säker är att livet består av en massa prövningar
för att se hur mycket du helt enkelt klarar av.
Det är psyket som testas och det är någonting som gör dig
starkare och starkare för ju mer du är med om.
Även om mycket kan vara jobbigt & komplicerat i livet så får
man helt enkelt FÖRSÖKA att se det positivt, hur jobbigt det än är.
 
Jag tycker inte att du ska lägga dina problem åt sidan eller strunta i dom.
Allting har sin mening och ju fler prövningar du är med om, ju mer växer du som människa.
Jag har nog aldrig i mitt liv varit med om att det inte händer något i andras liv.
Vi lever bara olika liv, men alla har vi våra egna problem som vi fightas med.
Vissa är värre än andra bara, huvudsaken är att du inte ger upp!
Visa dig som en god människa och öppna ditt hjärta.
Och hur vuxen eller liten du än är, visa medkänsla och kärlek!!!
 
När du känner att det är så pass jobbigt att du vill ge upp,
det är då du ska dra dig själv i den där kragen och ta tag i det.
Många gånger så tycker vi oftast synd om oss själv i situationer som händer.
Det är naturligt och mänskligt att vi gör detta.
Men om du slutar att göra det, så kommer du automatiskt känna dig starkare.
 
Jag tycker om prövningar i livet.
Hur jobbiga dom än är, och hur långt ner i botten det än tar mig...
Så ger jag ALDRIG upp, jag kan ligga ner men lyckas ändå alltid att resa mig upp.
Det är bara du som kan göra någonting åt dina problem, ingen annan.
 
Visst kan man ha många stöd av andra, men de kan inte ta i från dig dina problem.
Och många gånger måste man bara lära sig utav sina misstag.
Och gör man inte det,
ja då får man göra misstag på misstag tills man helt enkelt lär sig.
Så enkelt är det.
 
Men jag tror på att det är en mening med allt.
Jag känner att det är nära nu för mig.
Det känns som en lycko bomb snart kommer att smälla.
Men visst, det kommer till att vara prövningar för mig med,
mitt liv är lång i från så perfekt som jag vill ha det.
Men jag prioriterar mina drömmar och vad jag vill i livet,
istället för slit och släp med saker som jag helt enkelt inte vill i livet.
 
Jag har min familj som jag älskar och jag tar vara på dom.
Fast även om människor kommer och går så får du acceptera detta.
Och när jag säger familj, så menar jag faktiskt dom som står mig närmst.
Jonas är min familj, han är som min bror.
Annica är mer än familj känns det som. Hon är en själsfrände.
Utan Annica är jag inte mig själv.
Sen har vi några till, men behöver inte nämna alla vid namn.
De är mer min familj, för de vet mer om mig än min riktiga familj.
Dom som faktiskt lägger ner lite energi på att vara där, är värda att ha kvar.
Och som ACCEPTERAR en för den man är, inte den de vill att man ska vara!
 
Jag drar mig tillbaka av dom människor som stjäl min energi eller
helt enkelt inte kan kommunicera med ordentligt.
Att klicka med någon i dag är svårt, då det krävs respekt för varje enskild individ.
TROTS ÅLDER. Och det där med åldern är svårt ibland.
Alla är vi lika men ändå så olika.
Ingen är högre rankad än mig, eller dig...
 
Synd att inte hela världen är så smart och kan visa det.
Synd... Sååå synd.
 
Nä, nu ska jag grubbla vidare!
Puss på er alla <3<3<3
 

Kommentarer
Postat av: stylo mont blanc

Very good.Thank you very much

2012-11-16 @ 16:02:25
URL: http://www.stylomontblanc7.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0