Gayatri Mantra

Idag på Kendra så gjorde vi ett mantra i en cirkel.
Vi sa denna texten 108 ggr, (28 ggr á 4 omgångar)

"OM BHUR BHUVAH SVAH
TAT SAVITUR VARENYAM
BHARGO DEVASYA DHIMAHI
DHIYO YONAH: PRACHODAYAT"

Som betyder:

"Throughout all realms of experience
That essential nature illuminating existence is
the Adorable One,
May all beings percieve through subtle and
meditative intellect
the magnificent brilliance of enlightened
awareness.

Efter 3:e omgången så började jag må illa.
Min röst kändes konstig och jag kunde knappt sitta still.
Jag började må riktigt illa.
Jag ville spy.

Efter vår klass så säger tjejen bredvid mig att hon inte visste vart i rummet hon befann sig i och att hon kändes deformerad.
Jag säger då att jag mådde illa och ville spy
och andra kände likadant.
Markus sa att energi nivån var extrem hög.
Jag håller med.
Därför jag blev så rastlös i kroppen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.

Ja det händer allt märkliga saker när man har en mantra meditation.
Jag är helt slut att jag måste gå och lägga mig och vila en stund.
Helt sjukt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0