Your choice

Lazy sunday... Will be in Swedish.
Jag kan inte förstår att man kan tolerera att någon annan bestämmer hur ditt liv ser ut.
Visst kan man gilla att vara underlägsen eller dominant, men det finns gränser på allt.
Det kallas hälsosamma val.
Kan man inte förstå vart sina gränser går så borde man nog ta sig en funderare.
Speciellt över sitt liv om hur man lever det.
Inser du att du inte är lycklig, borde du göra något åt det.
Det låter väl enkelt, eller hur?
Men är det så enkelt?
Nä, det kanske det inte är... men provar du inte, så kommer du aldrig att lyckas!
Du kanske är en sådan person som "gillar läget", hur det än står till....
Ja, då får det nog helt enkelt vara så.
Men då kan man heller inte komma och gnälla.
Vill du inte LEVA det livet du lever?
Livet som är en så stor gåva!
Är du verkligen lycklig när någon annan bestämmer över dig?
Känner du dig tillräckligt manlig eller kvinnlig då?
Och dessutom har någon som matar dig med en massa felaktiv information?
Det finns manipulativa människor som "hör fel saker" för att folk tolkar saker olika,
(vilket är ok) men och vad händer?
Jo, denna personen lyssnar på människan som tolkar det fel och
helt plötsligt så är något som man sagt helt fel och du får skit.
Nä vet du vad...
Jag är trött på sånt TRAMS.
Jag är 27, inte 14.
27 kan vara ungt i många lägen, beroende på vem man pratar med.
Men också väldigt gammalt. Det har inte med åldern att göra.
Det har med erfarenhet.
Men sånt här för mig är bara TRAMS och plötsligt känner man sig extremt vuxen.
För sånt här sysslade man med när man var liten.
Jag säger inte att jag är världens bästa människa.
Men denna gången är inget mitt fel.
Jag har tagit tillräckligt med skit i mina dagar.
Det kan va nu.
Det är bara ditt eget fel och det vet du!!!!
Sen om DU väljer att göra något vid det, det är upp till dig.
Det blir ju som man gör det till.
Men det är ditt val.
Inte mitt, inte din fru eller mans, inte din bäste väns - DITT!
Så tänk efter TRE gånger innan du gör ett val,
och beroende på vad det är för val så klart.
I'm just saying...
Vill du göra samma MISSTAG mer än en gång?
Då kanske det är dags för dig att lära dig utav dina misstag!(?)
Kanske. Som sagt, upp till dig själv, ingen annan!
Kanske dags för en liten funderare..... eller??

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0