Detta eviga tjat om alkohol

Jag är så trött på detta drickande.
Inte på MITT drickande, utan att folk inte kan ha kul utan det.
Jag kan ha hur trevligt som helst utan alkohol.
Jag BEHÖVER inte det, för jag är rätt sjuk i huvet ändå! :D
 
Innan drack jag inte alls under en lång period,
nu försöker jag att inte dricka men unnar mig typ ett eller två glas vin ibland.
Mest bara för att det är gott, inte för att bli full.
Men visst har jag blivit full några gånger, men dessa går att räkna på en hand typ.
 
För ja, ska jag vara ärlig... Jag har nog aldrig tyckt det varit så gott.
Förr var det mest bara för att bli packad.
Idag är det inte värt det.
 
Jo, en god drink - Typ en Strawberry daquiri, mojito, pina colada eller nått liknande.
Men nu tänker jag ju också på träning och hälsa och anser då att rödvin är det bästa.
Annars är det mest bara en massa socker och skit i, vilket är ÄNNU dåligare.
Och det är nog vinet som jag kan njuta mest av i lugn och ro.
Sen är det ju fullt med antioxianter också, vilket är bra.
 
Men... (Nu till mitt problem)
Det stör mig att andra måste frågesätta varför jag inte dricker.
Varför måste man göra detta?
De vill att man ska sympati dricka, så de kan känna sig lite bättre.
Kan man inte bara säga "OK" när någon säger "Nej tack" eller liknande?
Måste människor komma med frågor som:
"Du är inte gravid va?", "En liten drink kan du väl ta?" 
"Vad är det för fel på dig som inte dricker?"
 
Ja, det finns hur många frågor som helst... 
Men jag gillar verkligen den sista.
Vad är det för FEL på dig som dricker istället?
För oftast är det ju faktiskt ett problem bakom. Tyvärr.
 
 
Borde inte någon vara glad över att jag INTE gör det och säga: STARKT JOBBAT! (?)
Jag hatar den nedvärderande tonen på människor, 
det är så jävla fel men samtidigt så är det så vanligt att folk
dricker att de inte märker att det ingår i deras vardag.
Jag måste nog säga att det gått långt då tycker jag.
 
Men jag ser inte ner på dom som dricker,
med tanke på att det är så många som gör det.
De får dricka sig så fulla de bara kan,
bara de inte drar in mig i deras drickande, står och spyr på mig eller
blandar in mig i draman på fyllan.
Problemet är att folk inte vet sina gränser. Tyvärr.
 
Så fort någon frågar mig varför idag, så börjar det kännas dummare och dummare för mig.
Så dumt att jag tom. funderar på att börja dricka. Vilket är SÅ fel.
Varför måste jag sänka mig till någon annans nivå när jag inte vill??
Nä, så nu har jag kommit på att jag ska komma med ursäkten att jag är MUSLIM.
Eller att jag går på pencilin.
Eller så får jag helt enkelt beställa alkoholfritt utan att någon vet det.
Eller hälla färg i mitt vatten.
 
I dessa lägen önskar jag nästa att jag var gravid, så jag hade haft den ursäkten.
Nä okej, skämt och sido.
SÅ HÄR LÅNGT SKA DET VÄL FÖR FAN INTE BEHÖVA GÅÅÅÅÅÅ?
 
Så, nu har jag fått spy ut detta!
Gaaaah... Låt mig vara nykter nu!
 

Kommentarer
Postat av: Bara jag ;)

Så bra skrivet Lee! Du tänker helt rätt, men ändra inte på din inställning och ändra dig inte för att du ska passa in bättre och behaga andra. Stå på dig!
Lustigt att du skriver om detta, för idag lyssnade jag på en intervju på P4 med Sveriges nya LO-bas Karl-Petter Thorwaldsson doch han pratade om just detta som du skriver om. Han dricker nämligen inte, vilket andra tycker är väldigt märkligt! Lyssna på vad han brukar svara folk när de frågar (han låter som en FANTASTISK människa!) Här är länken:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3864&artikel=5197310

2012-07-19 @ 03:11:22
Postat av: Mamma

Ja, du fattade väl att det tidigare inlägget var av mig? Kramen

2012-07-19 @ 03:13:12
Postat av: Eva

Gud så bra skrivet. Har faktiskt hamnat i samma situation flertal gånger. Varför har folk så svårt att förstå att man inte vill dricka! Nej, stå på dig och fortsätt som du gör. Du är en stark kvinna. Kram

Svar: Det tackar man för Eva! Det gör jag... jag ger mig inte i första taget!
Lee Persson

2012-08-01 @ 16:13:24
URL: http://mittenbarnet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0