Lathunden...

Lite uppdatering igen nu då...
IN SWEDISH.
Jag är för lat för att skriva på engelska idag så det blir modersmålet.
Idag var det min första dag för att hålla ett tränings pass.
IDW (Indoorwalking) på 28 min (bra uppvärmning för vissa)...
Men för dom motionärerna som gymmar
på det gymmet jag jobbar på så räcker 28 min,
och med tanke på att de kör hårt och duktigt så behövs det ändå inte mer.
Passet gick över förväntan mycket bra.
Och det kändes helt ok och det tyckte chefen med!
Tummarna upp, med tanke på att det var mitt första pass EVER.
Lite halvt nervös men det flöt på som om det var helt naturligt
och jag gjort det hur många gånger som helst.
Det är säkerligen mitt kall jag fått nu! :D
Jag hörde "tanterna" tissla när jag gick därifrån:
"- Ja, hon var ju duktig den där nya tjejen".
Det får en att må bra och även om kritiken hade varit negativ så hade jag kunnat ta åt mig den idag och lärt mig något utav det till nästa gång, men de hade inte så mycket att klaga på och det kändes AWESOME!
Jag vet att jag inte är världens fittaste för att vara instruktör.
Jag vet inte om man har blandade meningar kring utseende när det kommer till yrke?
(Jag själv kollar väldigt mycket på hur man ser ut om man jobbar
i gym eller hälso branshen)
Det kanske är fel av mig, och jag vet det. För givetvis är det kunskap som går först...och inte vikt.
Men detta är en annan historia så det behöver vi egentligen inte gå in på nu.
Men även om jag inte är världens pinne och har ben som sticker ut och
biceps som karl alfred så är jag en jävel på att kämpa.
Jag syns, hörs (verkligen) och tar plats.
OCH min kondis kommer VERKLIGEN igång under dessa passen.
Lyckligtvis är de 28 min (för det är ju Form & Figurs motto)
och är inte 50-60 min på en IDW. (Eller Crosstrainer som man också säger)
Jag är inte den som hörs och syns på samma sätt idag som för några år sedan.
Då ville jag vara i centrum. Idag vill jag inte det, men är det ändå.
Jag har fortfarande en lång väg kvar tills jag är fullbordad men jag är på god väg.
Min självkänsla är bättre idag och att jag VET att jag är en förebild för många.
Och detta på många olika sätt.
Även om jag har svårt att tro det många gånger.
Speciellt när jag slutade dricka.
Det ser folk upp till tydligen (förutom dom som fortfarande super skallen i bitar)
Jag dricker ibland. En öl, eller ett glas vin.
Men vääääldigt sällan.
Så jag är ingen ängel jag heller.... Jag har och vill inte framställa mig som en ängel.
Jag är människa. Även om jag önskar att jag var en ängel ibland.
Men i alla fall..... Det känns verkligen kul att kunna träna sig själv och få betalt för det!
Bättre än så kan det fan inte bli. Jag är ett freeeeeak!
Jag hade kunnat hålla pass varje dag. Två till och med.
Det stärker självförtroende och självkänsla och det är precis vad jag behöver.
Ännu ett steg i rätt riktning.
På lördag är det min första "riktiga" arbetsdag på F&F Limhamn.
Jag har dessförinnan arbetat som gymvärd
(gratis arbete, mer som en utbildning och gratis träning)
Men det går åt rätt håll, framåt med andra ord!
Idag har jag för övrigt varit på OSLIPAT och kollat på Stand-up med Dee & Johan.
Hur skönt som helst att få sig ett gott skratt en sån här kall vintrig tisdag.
Saaaaaaar viiiiii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0