Kommunikation...

 

Kommunikation

 

Man ställer sig i en hiss ner till plattformen där tåget ska gå på Österport i Danmark.

Tåget går om 1 minut.

Du börjar få lite panik för då MÅSTE verkligen med det där tåget,

då jag ska ta mig från jobb till ett annat jobb…

 

In i hissen stiger en familj in med barnvagn (mamma, pappa, barn och ett barn till i vagnen)

Pappan som kunde gått ner för den där trappan, står kvar i hissen även om vi är för många.

In kommer jag med min massagebänk, sportväska och datorväska.

(Alltså inte så lätt att bära, där utav att jag tog hissen)

 

Familjen som är utländska i Danmark, pratar knappt Danska.

Dörrarna stängs inte……Trycker på knappen igen.

Dörrarna stängs fortfarande inte.

Jag ber på min krassliga danska att pappan kanske kan gå ner

för att vi inte kommer ner pga övervikt i hissen.

 

Pappan glor på mig, sen glor han på hans fru och glor sedan på mig igen.

Jag tittar och säger det igen. TRAPPAN - NU - PRONTO!

(fast det sa jag inte haha)

Han fattar fortfarande inte vad jag menade…..

 

Så att vi alla hinner med tåget och vara nöjda och glada.

Han fattar ingenting.

Samtidigt utanför dörrarna så kommer det en mamma till med barnvagn

och utbrister, TÅGET GÅR NU!

 

JA, men NO SHIT Sherlock!

Inte nog med det så kommer det en gammal man och frågar:

- Kan jag åka med?

Nu får jag panik.

- Nä, det går inte sa jag… sen mummlar jag bara av ren stress och frustation….

 

Kanske lite otrevligt sagt för han fattade ju inte att dörrarna

inte ville stängas för att den late pappan inte kunde gå ner för en trappa!

Vi var inte bara en som ville med tåget, nu var vi rätt många som fick panik.

 

Pappan gick ut till slut och vi kunde åka ner.

Och tro det eller ej, men hans fru hade inte försvunnit under hissresan ner.

Under tiden ner så frågar mamman mig med sin krassliga danska hon med om jag var tysk.

 

TYSK? WTF? Jag talar ju Svensk/Danska?

Hur fan kan jag vara tysk??

Okej, jag kan vara en bitch i stressiga lägen, men vad fan ser jag ut som?

En Nazi eller? HAHAHAHA...

Ja det här med kommunikationen i mellan grannländerna är inte enkelt ibland.

Så små enkla och simpla saker som man tycker är självklara ibland är inte det för andra.

Alla är vi olika, men gud vad folk kan vara rent ut sagt DUMMA ibland!

 

Men nu blev både jag, familjen, den andre mamman och även gubben lyckliga

då vi alla hann med tåget.

 

Där var den historien slut.

Nu ska jag stressa ner lite….. på tåget…

Dags att dra till jobb nr 2.

 

Peace.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0