Istanbul

Efter 3 år åker jag tillbaka till Turkiet för att hälsa på min vän Ahmet som jag mötte tillsammans med My när vi var i Gumbet 2009.

Han bor i Istanbul och jag behövde några dagar off från jobb, och vila lite!
Så, why not ?
Resan bokades dagen innan och jag ångrar mig inte en sekund!
Men sen är det ganska billigt
att åka till Turkiet som svensk!

Inte sol och bad i Istanbul dock, men mycket trevligt sällskap och jag sätts in i en riktig turkisk miljö.
De bor tre vänner tillsammans och de har mig och den enes kusin på besök!
Så vi (mer eller mindre) blir väldigt bra behandlade som gäster och behöver knappast lyfta ett finger.

De har en fin vänskap allihopa och det sociala livet är det inget fel på.
Igår gick vi ut på fin restaurang och käkade meze (plock mat) räkor, calamares, squid etc.
Sen får vi in vars en stor jäkla fisk! :) riktigt nice!

Raki var ett måste. Jag som har lite problem med spriten låg lugnt ett tag.

Då många av dom har lite problem med engelskan så var kommunikationen inte alltid den bästa!
Jag känner mig väldigt blond och svensk många gånger och önskade att jag kunde förstå, men så är livet ibland.

Det e bara att bita ihop. Men det kliar mig lite att jag inte fattar allting.
Och att ingen snackar bakom ryggen!

Idag ska vi till Ikea!
De har nyss flyttat till nytt hem.
Och varför inte kalla in en svensk för att hjälpa dom med inredningen?!
Bästa!!!! Hahaha

Får se om dom vaknar någon gång.
Turkarna sover länge när de inte jobbar.
God damn, hade jag bara visst vart jag var eller kunde ta mig någonstans själv så hade jag gjort det för lääääänge sedan!

Men jag håller mig till Turkarna, dom tar bra hand om mig! :)

Puss på er alla


Kommentarer
Postat av: Sophie

Najs!
Din vän är sjuuukt lik Niclas mammas turkboyfriend! Hon åker ner till honom 4-5 gånger om året o Niclas syster har bott där nere sen i början av året o pratar numera flytande turkiska. Crazy. Men de är i Alanya o inte i Istanbul.

2012-09-03 @ 10:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0