På tal om konst...

Jag har aldrig kunnat kalla mig en konstnär för jag ligger långt ifrån kategorin enligt mig själv.
Men andra kallar mig konstnär.
Jag kollar på mina tavlor och jag är verkligen inte nöjd med någon.
Jo, en är jag nöjd med. (Två i dags läget)
Men det är väl så med konstnärer?
Man hittar oftast felen i sitt eget målande och blir aldrig nöjd trots att dom är hur bra som helst?
Och varför är det då så egentligen? Jag tror ju att det ligger mycket BAKOM tavlorna som görs.
Det är detta som gör oss konstnärer så konstiga.
(Detta kan diskuteras på djupt plan)

Nä för mig är det mer övning som gäller i alla fall... 
Jo konstnärer är konstiga, så enkelt är det. Känner du nån så vet du!
Och jag är ju lite konstig så jag kanske är en konstnär trots allt?
Jag bara försöker "to blend in"...
Men det är väl bara att inse att man inte är som alla andra och aldrig kommer till att vara?
And THANK GOD for that!!

Jag har inte målat på många många år,
det är väl inte förrän NU jag verkligen börjar komma igång.
Började lite 2005 (har jag för mig) men la det på hyllan till 2007.
Sen blev det nått litet och sen har det blivit lite då och då.
Men 2010 och detta året är väl som jag kommit igång på riktigt.
Jag exprimenterar med olika sorters färger (akryl,spray,vattenfärg etc) och själva kulörerna.

Jag har fastnat för sprayfärg!
Tack vare att min käre vän My la in ett gott ord för sprayfärgen,
sen att jag dessutom sett allt hon gjort.
Det är lätt, enkelt och dyrt....Men det blir sjukt snyggt!
Graffitti målare... Ja, herregud.
Jag FATTAR inte hur dom kan göra mästerverk ute på stan sådär.
För mig är det omöjligt. Men det gäller att ha saker som man kan måla med,
forma etc. likaså när det kommer till vanlig konst.
Det är inte alltid bara färg. Det är så många små saker man ska ha till mer än bara en pensel.
Men det är inget man tänker på direkt.
Men nu sparar jag allting som kan vara potensial till att bli en tavla.
NU är jag inspirationsrik.

Här har ni mitt senaste verk. Både sprayfärg och akryl.
Jag är sjukt nöjd! OM OM OM!!! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0