Facebook blogg...

På senaste dagarna / veckorna så har mycket tankar gått kringående facebook.
Hur facebook verkligen har tagit över våra hjärnor totalt. Även min.
I dags läget är det ju bekvänt med att lägga upp bild direkt från telefon till app man har i mobilen.
Istället för att behöva koppla in mobil i dator osv. osv.

Jag har förvisso den nya Blogg.se appen i luren nu också,
men det känns mer som om man facebook bloggar idag.
För att som jag, lägga upp bilder på mat, dricka, bla bla bla...
Helt onödigt men ändå gör man det.
Varför gör jag det? Jag skriver dagbok! Det är så jag ser det som iaf.

Något jag kan scrolla tillbaka i livet och minnas just den dagen, känslan etc.
Jag har iaf gjort mitt första utrens på facebook som jag skrev för något inlägg sedan.
Men gjorde även ett andra idag.
Men hur vet man vem man ska ta bort utan att personen tar illa upp?
Och hur personligt kan det bli egentligen?
TYDLIGEN kan det bli riktigt jäkla personligen bara för att man tar bort någon.
Jag har själv tagit illa upp (men enbart i nära vänners sällskap).

JAG tycker, att om man tar bort en NÄRA VÄN, förklarar man varför så att man inte blir ledsen eller dylikt.
Annars, om det är någon du inte pratar med eller skriver med, eller som tillför något i ditt liv längre - RADERA!

Funderar på att skaffa en helt ny facebook som man kan ha dom som bara bryr sig om en "på riktigt".
De som är engagerade eller iaf ens riktiga vänner.

Jag raderade många som jag ALDRIG pratar med, inte ens om man skulle stöta på varandra på stan.
Vissa säger ju inte hej, men vill ha en som vän på facebook?
I don't understand why?

Facebook kommer nog alltid att vara ett mysterium för mig. Men jag gillar ändå det.
Allt styrs via facebook idag tycker jag. Det är sjukt.
Det är sjukt att människor inte lever som riktiga människor borde....
Hur fan ska denna världen sluta egentligen?

Jag är medveten, men jag står bara med halva foten inne...
Jag har kakan OCH äter den.

Teknologi och media är intressant och utvecklas bra, för bra så att det är skrämmande!

Nä, nu räcker det. Puss o hej


Kommentarer
Postat av: Propp

Kolla ---> http://www.youtube.com/watch?v=8UouP8cRYZ8



Men kolla även ---> http://www.youtube.com/watch?v=wQPUA4LEcjI för det är oxå korrekt.



Ja man får själv avgöra vad Facebook betyder för en o hur mycket tid det ska ta av en riktiga liv. :)

2011-10-24 @ 20:38:10
Postat av: sanaa

intressant inte sant?! jag tror att folk är besatta utav att ha en viss image, både medvetet och omedvetet. För varje gång någon tar en bra bild måste dom kläcka ur sig FACEBOOK eller PROFIL PIC..

Och kommer dom på något bra så vill dom dela med sig det. Där finns många artister, arrangörer företag etc som utnyttjar fb för reklam...men jag tror att i själva verket fb är till för att alla ska kunna göra "reklam" för sig själva...JUST A THOUGHT SINCE YOU BROUGHT IT UP PEACE LOVLEY

2011-10-24 @ 21:09:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0