Yangtorp

Efter en lång bilfärd och några fel körningar så fick man
ta upp kartan på telefonen och lokalisera Yangtorp.
För att vara exakt så ligger det vid Hörby.



För er som är intresserade av vad det är och vill veta mer.
LÄS HÄR! --------------> www.yangtorp.se

Plötsligt, mitt ute i ingenstans låg det.
Enormt. Det är nog det enda ordet jag har.
Enormt fint. Enormt stort. Enormt heligt. Enormt värmande känsla.

Det kändes som om man plötsligt var tillbaka i Asien.
Ingen som helst känsla av att vara i Sverige mer än vädret utanför.
Konstruktionerna på byggnaderna, miljön, stilen, känslan.
Tom. ljudet i från vindspelet som hängde utanför gav mig en lugn känsla i hela själen.
Yin & Yang fanns överallt. På väggar, på golv, på figurer, på mattor.
Jag är sjukt fascinerad av allt!



Dom måste ha lagt ner flera flera miljoner på denna Qi-Gong Resort.
Buddistiskt tempel mitt ute i skogen.
Byggnaden var nog en av de vackraste.
Tibetanskt, och inte en gnutta svenskt i det hela. I LOVE!
Fin restaurang, hotell, meditations salar, tränings salar m.m.
Och "trädgården" ska vi inte prata om!

Hur kan man komma på tanken?
"VI BYGGER ETT FETT TEMPEL MITT UTE I SKÅNES SKOGAR".
Vilken grej alltså.
Speachless. It took my breath away.

Det enda "tråkiga" var väl att stället är under construction.
Dom bygger ut det hela tiden och mycket är klart,
men lite överallt så låg det "byggnads bråte" och det förstörde känslan lite.
Men att ett sånt ENORMT ställe går runt är fantastiskt.

Jag och N. satte oss utanför och åt våra
hemmagjorda mackor och drack vårt termos kaffe.
Det tog knapt en minut innan vi hade sällskap av världens gosigaste kise.
Och 2 minuter efter det så kom dess vän.
Katterna hette tydligen Yin & Yang! :)

På vägen hem så körde vi igenom Kivik och Simrishamn.
Och körde även in om Ikea på vägen hem och fick handlat lite :)
Och tackar Emilie oerhört att jag & N. fått lånat hennes bil.
Verkligen en underbar tjej och verkligen generöst att göra!
Merci Merci.

Solen var med oss hela söndagen men försvann när vi kom in i Malmö.
Resten av kvällen består av slapperi.
Anna kommer på besök från Norge ikväll också :)

Tjo fadderittan...

Bilder kommer sen!


Kommentarer
Postat av: Mother

Fantastiskt vackert! Dit skulle jag vilja åka någon gång och ta bilder. Är det inte stället som ABBA-Frida sponsrade med en faslig massa miljoner och sen fick hon inte tillbaka pengarna? Jag tror det har gått i konkurs. Men jag är impad.

2011-05-01 @ 22:57:20
Postat av: Lee

Men om man sponsrar någon med pengar kan man inte be om dom tillbaka... ??? Detta har inte gått i konkurs. Har ingen aning om om det var det stället. Detta byggs ut hela tiden och blir allt större bara. Jag har tagit massor med bilder, Ja jag tänkte på dig. Du har GÅTT LOSS med din kamera

2011-05-02 @ 16:16:03
URL: http://gemigenalvedon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0