Jag & Sam, Sam & Jag!



Världens bästa Sam.
Här är vi precis på väg ut och ska springa en runda på stranden.
N. hade kopplet i hans jacka så jag fick springa utan.
Han är van att springa utan, men inte när han är med mig.
(Mest jag som blir nervös)

Men det gick så bra, så bra.
Förutom att han är liiiite seg på att stanna när man säger det.

Han ser lite ledsen ut på bilden, men det är bara för att jag håller i bollen.
(Den blå i handen) Han är helt galen i den när jag är där!
Ja eller huvudtaget att leka med någonting.
(Det är mitt fel säger N... Att jag fått honom galen)

Och därför har han den där lilla passiva Bordercollie blicken i ögat.
Han smyger oftast på saker, inte som vanliga hundar med
andra ord som slänger sig efter bollar och andra saker direkt.
Sam får man nästan säga till 10 ggr att det verkligen är OK att ta bollen!

Bästa Bordercollien jag träffat!
Väldigt smart och disciplinerad av sin husse (och matte antar jag?).
Tar väl ett litet tag till innan han kan lyssna ordentligt på mig med.
Försöker mysa och gosa så mycket jag kan med honom!

Jag fick 2 flugor i en smäll när jag skaffade man.
Hunden ingår (bara vart annan vecka dock)
Men det är inget fel... Mest tvärtom!
Jag älskar Sam den lille fiskorven!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Var har du hittat scarfen du har i håret?

2011-05-27 @ 20:58:51
Postat av: Lee

vem är det som undrar? Thailand!

2011-05-29 @ 21:17:11
URL: http://gemigenalvedon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0