Bikram Yoga

Förra måndagen började jag på riktigt igen.
Det var då dags att prova på Bikram Yoga.
För er som inte vet vad Bikram Yoga är,
så är det när man står i ett 40-45 grader varmt rum och tränar Yoga.

Bastu varmt alltså!
Jag trodde att jag skulle dö efter 30 min.
Ja då kör man på 1 timme till!!!! (90 min totalt)
Men det är nog något utav det bästa jag provat på, faktiskt!
I am totally hooked trots att det är så jobbigt.
Om inte Yoga var jobbigt som det var redan! :P

Men det är värt det, för du känner dig så fräsch och duktig efteråt.
Och varm. Och det har jag saknat. Värmen!
Varför jag inte började med Bikram i vintras, ja det kan man ju fråga sig.
Det är nog därför jag gillar det.
Jag älskar värme och att svettas och jag som är så frusen...
Ja, nu kanske jag slipper 3 par raggsockar nästa vinter!

Jag saknar bara den meditiva biten när det gäller Yogan nu.
För Bikram är fan träning till max.
När jag kom in i salen var alla praktiskt taget nästan nakna.
Inom mig blev jag lite generad för jag kunde inte hjälpa att titta andra i skreven.
Speciellt männen (som man normalt kanske inte glor på)
men när dom sitter med mini mini shorts
(typ som Y-front) o tjejer i bikini så kan man inte rå för det.
Jaja, tankarna spinner iväg men med tanke på att man är där för
sin egen skull och sitt eget fokus etc så glömmer man lätt bort det och fokuserar sig på sig själv.
Men att man råkar fastna med blicken i mellanåt ....
Ja, jag antar att detta är MÄNNSKLIGT!?

Just nu sitter jag med färdig lagad mat och väntar på
Dee som kommer på middag och massage ikväll.
Ja, Dee & Lee är väl rätt likt (?)
Under första dagen på Yogan så kallade de mig Dee.
Det tog mig ca 3 ggr innan jag fattade att hon menade mig! (Daaaah)

Idag är det dag 6 jag provar på.
Märks. Helt underbart. Det börjar blir bra nu igen.
Men jag har mycket att jobba med.

Sådär ja, saaar vi va...


Kommentarer
Postat av: Lena

hej Lee! remember mee? Vi gick massagekurs tillsammans och nästan Bikram tillsammans. Jag gick mina 10 dagar i påskas. Kommer inte att fortsätta. Men jag kommer att skriva om det också. Det var en upplevelse. Håll utkik. Lena

2011-05-03 @ 20:36:25
URL: http://blogg.calmdown.se
Postat av: Lee

Hej Lena! Va kul du hittade hit! Hoppas allt e bra med dig? Hur går det för dig och massagen? Själv går det bra fast jag börjar få ont i händerna :( Jag smög in på din sida häromdagen också! Ja det är verkligen speciellt med Bikram, jag gör det nu för min träning. Har varit sysslolös ett tag och vikten har lagt sig därefter. Tyckte att 300 kr för 10 dagar var bra! Ska köra på lite Karma Yoga sen, städa salarna och träna gratis! :) Kram på dig!

2011-05-04 @ 09:51:27
URL: http://gemigenalvedon.blogg.se/
Postat av: lovisa

Hej allt bRA?:)

2011-05-04 @ 10:40:03
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0