Värme i alla dess former

En fredag i all ära.
Känns som vilken dag som helst.
Har inte koll på dagarna riktigt längre.
Måste ta och skaffa mig ett jobb snart så jag kommer in i någon sorts rutin igen.
Everything is the same same but different numera.

Jag lever för dagen. Jag planerar inget utan gör exakt vad som faller mig in.
(förutom mina massage kunder)
Jag ångrar inget och är nöjd hur mitt liv är idag.
Nöjd med mig själv och vart i livet jag befinner mig och den väg jag har gått.
Vägarna är inte alltid så enkla att gå, men i slutändan så leder det till något bättre.
Vägen tar aldrig slut, och provar man att ta en genväg så blir det oftast en omväg.
Det finns så många som inte har kommit så långt på vägen än.

Jag önskar dock att jag vore tillbaka i Thailand och gjorde Yoga.
Eller på något annat Agama Yoga center.
För det är en bra väg och där kommer man långt fram, och är medveten om det!
Om jag kunde så hade jag gjort Yoga nonstop hela tiden, varje dag.
For the rest of my life. För Yoga är något jag aldrig tröttnar på.
Min rastlösa själ som gick vilse, hittade hem och fastnade för något djupt.
Vad och hur kan jag inte förklara.

Det enda jag vet är att Yoga is the shit.



På mig bär jag mina nya ylle strumpor som jag fick av Jenny.
För en gångs skull är jag varm om mina kalla tår.
Folk ger mig värmande saker hela tiden.
Och det är jag sjukligt tacksam över och uppskattar det väldigt mycket.
Det värmer mig inombords också.
Och är jag varm inombords så blir jag även varm på utsidan.
Ett fint varmt hjärta.

Eller ja det är iaf lite hjälp med dom värmande sakerna på utsidan ;)
Fick även ett par fina vantar härom dagen av en fin vän. Mycket snällt!
Ja, dom senaste dagarna har jag sluppit att frysa.
Det känns skönt, för varmare blir jag.
Riktigt svettig faktiskt! :)

Kroppen är för övrigt öm från gårdagens träning.
Ett dubbel pass med Body Pump och Zumba gjorde susen.
Träningsvärken pulserar i hela kroppen.
Jag kan knappt röra ben och rumpan går knappt att sitta på efter
att jag lade på extra vikter och gjorde jätte djupa utfall.
Men det känns underbart. (Om jag bara kunnat röra mig)
Jag älskar träningsvärk. Då känner jag mig åtminstone lite duktig.
Försöker ömt massera mina egna ben och rumpa i försök om att få det att gå över.

Mina ögon är hängiga och trötta.
Har fått ganska lite sömn senaste dagarna,
men på någon vänster så har jag inte behövt så mycke sömn för jag har kännt mig pigg ändå.
Det enda jag märker som blir ostabilt när jag inte sover ordentligt är mitt tänkande.
Eller min koncentration med andra ord.
Imorgon är det dags för skola så då får jag även försöka vara på allerten.

På tv:n tittar jag på slutet av "Hitchikers guide to the galaxy".
Telefonen är numera alltid på ljudlös. Underbar känsla.
Den vibrerar dock hej vilt i soffan istället ikväll.
Känns rätt kul faktiskt.

Mitt täcke är fluffigt och mysigt. Och jag trycker i mig några tryfflar.
Och dricker mitt bubbel vatten i vin glas.
Hungern tar inte slut där utan jag får även i mit ett vitlöksbröd och toppar det med avokado.

Jag njuter av ensamheten och tar en zipp av mitt vatten.
Kollar på klockan och burrar ner mig lite djupare i soffan.
Det är dags att släcka. Jag tror jag sover på soffan ikväll....
Sängen är för kall i natt.

För övrigt så måste jag säga att jag hade en väldigt mycket nice kväll igår.
En kväll som jag gärna gör om igen.....

Sov gott allesamman :)  Ta ta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0