Migrän helvete

Usch, jag veeeet att jag e dålig på uppdatering på senaste.
Var inne på en tjejkompis blogg för en stund sedan och
där kan man se när hon senast var inne på sina vänners bloggar...
Över en vecka sedan på min.
Så jag kände att det behövdes en uppdatering!!
Ja, kan ha med att göra att jag inte uppdaterar den så ofta.
Till slut så slutar man ju läsa om det inte är något nytt.
Själv känner jag mig bara allmänt ego och läser bara min egen haha.
Njä, jag kikar väl in hos någon hipp som happ ibland, men inte så ofta måste jag säga.

Sen sist så har det hänt lite i alla fall.
Just nu så ligger jag med migrän. Eller ja, det har typ släppt nu.
Har utmanat mig själv på en 30 dagars bikram Yoga utmaning.
Jag är på dag 2, så det är inte så jätte långt jag har kommit.
Men det känns bra att "göra" något för mig själv och min så kallade träning.
Det kommer att vara tufft. Speciellt helgerna kan jag tro.
Men sen är det bara 30 dagar och det kan man ju stå ut med. :)

Men med tanke på Yogan i alla fall, där svettas man ju.
Och på Bikram Yoga (som är i 42 graders värme) så svettas man REJÄLT kan jag lova er!
Det är underbart (för er som gillar svett).
Det är inte så mycket meditativ Yoga, utan mer åt tränings hållet.
Men all träning är bra träning!
FÖRUTOM om man dricker för lite.....

För ja, där har vi en bov hos mig.
Jag kan vara väldigt dålig på det. (Slår mig själv på fingrarna)
Du ska normalt dricka ca 4 liter vatten per dag som tjej.
Jag dricker mindre. Jag borde dricka typ 6 kan jag tänka mig!
Är du fysiskt aktiv och svettas ut typ 2 under 1½ timme så behöver du ganska mycket mer.
Har funderat mycket på vatten och hur bra det är.
Och hur dålig JAG kan vara på det där.
Problemet hos mig är att jag kissar som FAEN!!
Men jag får det på nacken. Ordagrannt!

Ja, för huvudvärken kommer...
Migränen smyger sig på mig och BAM så ligger man pladdask.
Idag kom den efter Yogan, när jag några timmar senare tog mig ner på stranden.
Det blev bara värre och värre så jag cyklade hem till N. och vilade på soffan en stund.
Med tanke på att han bor 5 min från stranden så kändes det som det bästa alternativet.
Och jag har slutat med tabletter,
då jag jag insett att allt sånt skit inte är bra för dig, om det inte är naturläkemedel.
Så jag har legat som en död sill i några timmar.
Det är ju min kropp som reagerar på något skit i systemet,
jag vet att jag förr eller senare blir bra.
Lika bra att stå sitt kasst och vila / sova ut skitet.

Förr var jag tvärtom.
Då tog jag alla piller jag kunde ta och några till.
Jag hade tex. en egen necessär med mig utomland med bara mediciner.
Kallades medicin kvinnan.
Ja, ni kan ju tänka er....
Numera käkar jag bara massa vitaminer.
Jag har Peter Adams att tacka mycket för faktiskt.
Saker som kan vara ganska självklara egentligen, men ibland lyssnar man bara inte.
Men när han skrev (eller skriver) till mig så lyssnar jag ordentligt.
Enligt mig så är han många gånger en vis man.
Tack, för att han hjälpte mig att förändra mitt liv!
Evigt tacksam. Alltid.

Tillbaka till idag i alla fall....
När Niklas kom hem sa han att han hans dotter Molly
och hennes tjejkompis Stina skulle komma på middag.
Hej och hå...
Skulle jag pallra mig hem, till en tom kyl och ensam säng,
eller skulle jag ge mig själv några örfilar så att jag piggnade till,
få i mig lite mat och få träffa Molly och Stina på köpet?
Nja, ni förstår nog själv att jag valde örfilarna och stannade trots min migrän.
Fast jag sket i örfilarna.

Så en timme efter att de gått, tog jag långt om länge en treo som N. nästan tvingade i mig.
För jag blev illamående och helt död till slut.
Och ja, det var värt det!!!
För ALLTING släppte inom 5 min.
För övrigt så försökte jag hålla en låg profil under tiden dom var här.
Kul att se hur N. är som pappa. Kul också att få träffa hans dotter.
Bara den andra dottern jag inte träffat.
Men han är en fiiiin och bra pappa enligt mig i alla fall :)
Lika ball och dryg som alltid...

Nu ligger jag här i sängen och måste pallra mig hem för i min
vask ligger svettiga träningskläder i blöt som jag ska använda imorgon....
Så jag måste hem och hänga upp dom! GAH!
Annars kan jag inte träna, och det MÅSTE jag!!!
30 dagar är bara 30 dagar.... Finns INGA hinder!

Nu måste jag kissa haha...
Sen ska jag nog dricka lite vatten ;)
Hej och hå, svettas på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0