Vän eller inte vän, det är frågan?

Ibland undrar jag över saker och ting.
Saker som triggar mig, som gör ont, varför folk sårar?
Men folk kanske inte tänker på det,
eller i deras ögon är det inte lika stort som i mina egna.

Om jag har varit med om en traumatisk upplevelse tidigare,
i vilken ålder spelar nog ingen roll (men ju tidigare desstu jobbigare)
Och upplever sedan en liknande händelse gång på gång så
är det ju svårare och svårare att ta tag i detta så kallade problem kanske?

När en vän sviker en tex.
Går bakom ryggen eller gör den saken som du sa till hon/han att inte att göra.
Du visar för vännen att detta inte är ok,
men för din vän så är detta piss i missisippi.
I slutändan är det du som känner dig som en "bitterfitta"
för att någon annan skiter i dina känslor.

Ja plötligt så är det DU som är problemet.
(Detta är inget ovanligt när man heter Lee)

Är det verkligen en vän då?
Inte i mina ögon i alla fall.
Och speciellt inte om personen inte kan tala med dig om det.
Egocentriskt beteende kan jag kalla det.
Som har det svårt själv, med sig själv.

Det är i sådana här lägen jag tycker synd om dessa personer.
Hur mycket de än har sårat mig så kan jag inte annat än att tycka synd om dom.
Jag förlorar inga vänner på det, men dom gör.

Men förr eller senare så inser man det också.
Sometimes friendship is not just ment to be.
Synd... när andra tabbar sig...

Jag har varit med om många olika sorters beteende hos vänner
och så fort jag ser varnings tecken så ligger jag jävligt lågt.
Det enda som görs är att det tisslas och tasslas bakom ryggar,
detta gör så att jag ligger ännu mer lågt. Tyvärr.



Kommentarer
Postat av: sofia

Hej Lee!! Tror att ju mer man utvecklas och får insikter om sig själv ju mer kan man känna sig som en maskros bland rosor...men maskrosor är vackra gula blommor dom med!;) När vänner eller människor sårar,sviker eller bara beter sig märkligt är det som du säger viktigt att kunna se vart deras beteende kommer ifrån..att dom kanske inte ens är medvetna om att dom har ett märkligt beteende!Jag brukar upplysa folk numera...för att JAG skall inte bli misstänksam mot nya situationer..det är dom som bör ändra sitt förhållningssätt...inte du!!! Går inte att ändra det som vart men jag tycker det är tråkigt att jag inte var den jag är nu när jag bodde i Malmö! Kanske krävdes en Ö,harmoni och MYCKET arbete med mig själv dock;)Tycker du är en Mycket vacker maskros Lee!! Vi kanske inte passar in alla gånger i detta monitära system vi har..men vi förändrar i alla fall vår omgivning genom kommunikation med dom man möter! Jag har jobbat mycket med alla fördomar och pålagda känslor som jag burit omkring på...det har enbart gjort mig lycklig! flåt min naiva inställning till vissa rus;)...man skall aldrig döma innan man själv har erfarenhet hehe..snacka om att jag blev blåst som alla andra av skolans variant om vad som är vad..Aldrig känt mig som en så fri själ förr...Kärlek till dig!! Hoppas vi ses någon gång...eller kanske bara höras om du vill? mvh/Fia

2011-04-13 @ 10:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0