The Power of forgiveness

Warning: This is going to be a long blog post....
And sorry, but I have to write this in Swedish as well.
Please use Google translate!

Jag måste börja med att skriva att allting som händer har sin mening.
I somras så introducerade jag Yoga in i Novas liv.
För några dagar sedan så fick jag ett mail utav henne där hon frågade
mig om jag ville följa med på en föreläsning på Natha Yoga Center här i Malmö.
Föreläsningen handlade om "Konsten att förlåta".

Intresset var skarpt så det var en självklarhet!
Med tanke på att min balans har varit lite dålig på sistone så lät detta perfekt.
Vi kom en timme för tidigt då Nova sett fel på tiden.
Men vi fick då vara med på en meditation vilket var plus i kanten för mig.

Efter meditationen så hade vi en YANG SPIRAL MEDITATION tillsammans.
Det var jätte kraftfullt för mig (och även Nova).
Man ställer sig då i zodiak tecknens ordning, i en spiral och håller händerna.
Musik spelades i bakgrunden. Inte vanlig musik utan tecno musik.
Det gjorde mig väldigt paff att höra sådan musik pumpa ut ur högtalarna, men det gjorde gott.
Till en början tänkte jag: OHHHH MYYYYY GOOOD vad sjukt,
för det är inte det man förväntar sig under en meditation.

Värmen och energin man kände i från allihopa var enorm.
Min puls gick upp riktigt mycket och kände även darrningar i händer.
Jag kände att jag lutade åt vänster ett x antal gånger,
och även att mitt huvud tippade. (fast än att det inte gjorde det)
Novade började svaja, hon brevid mig började svaja... eller kände jag bara att jag svaja?
Mellan mig och Nova kändes enorm värme,
inte alls som med den andra tjejen som höll i min hand.
Nästan så att det blev en avdomnande känsla i handen.
En styrka, precis som om jag tryckte om hennes hand hårt.

När det var dags för föreläsningen så svävade jag redan på molnen.
Sakerna hon sa var så självklara och de saker hon sa lät så bekant.

Bekant på ett vis som jag själv blivit undervisad på Agama Yoga i Thailand.
Sakerna hon sa, upplägget hon hade och djupet
var så att jag kunde relatera vart enda litet ord.
Det kändes RÄTT och väldigt ÄKTA!

Saker som jag lärt mig, men som är så "LÄTT ATT GLÖMMA".
Eller som jag lagt åt sidan iaf.
Men det var bara början, början på ett äventyr.
Mitt äventyr som jag har väntat länge på.
Jag drogs dit av en anledning!
Det är nu allt börjar falla på plats och det är nu det kommer!

Efter föreläsningen så var jag tvungen att prata med
hon som höll i det och fråga vem som lärt henne.
Eller vart grunderna och läran kommer ifrån.
Det visar sig då vara MIN Guru, Swami Vivekananda Saraswati's
vän som har Natha Yoga i Malmö.
Min Swami som jag inte vet hans rikiga namn på,
är ursprungligen i från Rumänien och det har gått en hel
del historier om honom runt om i världen.
Men de var tydligen vänner, blev problem och båda flydde i från Rumänien.
Snubben som har Natha Yoga har nu hemlig identitet,
eller ja jag vet inte riktigt hur alla historier är.
More or less, it's like that anyway!

Jag väljer att lyssna på alla historier för jag hör nya hela tiden.
Men jag tar inte ställning till något som sägs. Jag är öppen helt enkelt.

MEN VAD ÄR ODDSEN???
Det här är ju heeeeeeeelt sjukt!!!!


Under tiden vi står och pratar om detta, så lyssnar två andra lite äldre kvinnor på oss.
Den ena kvinnan som är en daglig Yoga elev där frågar mig då:
-Var det i Koh Phangan du gick??
-Ja? Vad då? *undrar nyfiket*
-Var där en lärare som hette Burkhard?

WTF!
Vi pratar vidare och det visar sig att en av mina gamla lärare på Agama är hennes föredetta!
Hon skulle eg. åkt dit men han åkte dit istället.
Hon gick dit ikväll pga honom. Konsten att förlåta.
Hon trodde att hon förlåtit sig själv och honom,
men så fort hon träffade mig så visade det sig tvärtom.
Vi var alla i chock tillstånd, samtidigt som vi var helt i extas.

Vi var alla där av en anledning ikväll.
Det var ödet att föra oss samman och det har nog aldrig kommit så klart till mig!
Pusselbitarna börjar falla på plats.
Och ju mer jag luskar i allt detta, så har jag mer och mer rätt för varje gång.

Detta Yoga cetret var i mitt stuk.
Där fanns kärlek. Det var hem trevligt och dom var varma.
Och framför allt väldigt förstående.
Jag funderar nu på att slita mig i från Kendra och "gå tillbaka"
till samma koncept som jag lärde mig i Thailand.
Grunder av chakras, tänkande, energier etc.... på djupet.
Där föreläsningarna inte kostar 2000 kr att gå på. Utan är GRATIS!
Och att Yogan helt enkelt är billigare att gå på och ger mig mer i det stora hela.
Jag är trots allt en fattig student... riktigt fattig också...

Dessutom är "stämningen" inte riktigt "rätt" för min själ och mitt inre på Kendra.
Jag trodde jag kände mig väldigt hemma, vilket jag har gjort.
Men det är något med Kendra som jag inte kan sätta fingert på....

Men grunderna, principerna och föreläsningarna
är nog det jag kommer koncentrera mig mer på.
Och Yogan kommer vi få skriftligt material på med oss hem,
asana för asana så att vi kan utöva det hemma där det specifikt
står punkt och pricka en innebörd!
Det är det jag kallar Yoga!

Och det är DET som är en undervisning!
Jag måste nog ta ett snack med Daniel efter att han kommit hem i från Indien....
Daniel är det absolut inget fel på, han är en väldigt duktig Yoga lärare,
men min själ har nog vandrat vidare för att finna sig till rätta!

Min själ har nog precis hittat hem, till där den hör hemma tror jag!
Och att Agama var rätt för mig från början var det ingen tvivel om.

My soul <3 Yoga!
And Yoga <3 my soul! :)

Nog flumm snack för idag... Dags för sängen!
Jag tackar NOVA för att hon drog med mig ikväll.
Evigt tacksam för det här, och snart är vi nog Yoga buddies! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0