The little devil in me....

Sorry mates. I've been lazy with my writing....
But I have to do this in Swedish.

Nu ska jag ner på stan och se vad jag kan finna...
Alla saker som jag behöver och har sökt i dagar är slut!!!
Julen för mig har varit upp & ner. Men det är inget som är ovanligt.
Tårar har kommit, tårar har torkats. Kramar har getts och kramar har fåtts.
I det stora hela så är allt bra i alla fall och det är huvudsaken!

En sak till jag måste säga är att jag för några veckor /
månader sedan sa att jag var problem fri.
Akk så fel jag hade. Jag hade dock ett stort tungt problem ur världen just då.
Men fler väntade bakom kröken.
Dom ligger på kö, och när man har tagit tag i det ena så kommer det andra.
Livet är ett stort test och man får helt enkelt se hur långt man klarar det.

Och det finns fler saker som måste komma ut, men jag vet inte hur.
Det kommer att göra ont. Mest i mig.
Jag vet inte hur jag ska handskas med det problemet för jag kommer bara förlora på det.

Just nu känner jag att jag har ett uppehåll i från allting.
Det kan även vara pga att jag har "jul-lov" när det gäller Yogan.
Ja det gör ju himla mycket när det gäller mitt välbefinnande och min andliga sida.
Jag blir stabil som fan med andra ord ;)

Det känns verkligen som om man har en djävul på en axel och en ängel på en.
Så som man ser i tecknade filmer ni vet.
Där dom står och pratar med en: - Do this, do that...
Och man vet inte vem man ska lyssna på.

Min glömda sida som jag försöker bli av med kommer fram då och då.
Då när jag är allt jag inte är annars.

En djävul.

Jag kan göra allt och lite till. Ingenting hindrar mig.
Jag går med på det mesta med andra ord.
Och skäms inte över något heller.
Jag blir rädd för denna Lee ibland.
Men ibland är det sjukt skönt att låta henne springa fritt och göra sitt.
Och inte orka tänka på vad som är rätt och fel hela tiden.
Jag gör det som faller mig in, och kan vara ganska eftertänksam.
Men det är bara ibland hon kommer fram. Mest på kvällskvisten.
Hon syntes ofta då alkohol och annat var inblandat.

Nä. Nu är det dags för mig att gå....

Igår umgicks jag med min djävuls vän. Malin.
Hon får fram en galen sida hos mig. Jag blir farlig.
Akta er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0