Film på tåget

Vaknar 07.00
Packar ihop allting.
Säger farväl till Anna. Alltid lika jobbigt.
Blir en stor kram helt enkelt. Det är -12 grader ute.
Ingen sommar med andra ord.
Attila kör mig i från Trollhättan till Göteborg runt 08.00.
Jag är i lagom god tid på stationen och jag sätter mig på Espresso House.
Köpte mig lite frukost och drar fram datorn i väntan på tåget.
Ser en man med konstiga kläder. Ser ut lite som en pajas.
Men ändå cool på något sätt.
Spanar in pajasen, ser då efter en kort sekund att det är självaste
PETER SIEPEN som står och yrar och ska ha en biljett....
Jag skrattar inombords.

Klockan är 09.40 och tåget avgår i från Göteborg Central station.
Inga problem tänker jag, när det gäller platserna.
Jag hade inte reserverat en plats för det kostade extra.
Mycket dumt så här i efterhand.
Nästa gång ska jag lägga till dom där 40 kronorna
så jag slipper flytta mig si sådär 4 gånger!!!!!!
Lagom irriterande när man sitter och tittar på en film ska jag säga er.

Iaktar folket som sitter i kupén med mig.
Älskar att titta på folk.
Två stycken lesbiska små fjortisar satt och hångla bredvid mig.
Mitt framför en kille, han såg lite smått chockerad ut,
men skulle spela oberörd haha. Typiskt killar.
Mitt emot mig satt en ung tjej och lyssnade på sin Ipod.
Plötsligt börjar hon gråta. Stackaren.
Sen tanten, ungen och den snarkande tjejen.

Jag älskar människor. Hur dom än är.
Det är fredag idag. Jag har lite ont i magen.
Vet inte riktigt vad det är, om det är kaffet, nervösitet eller bara allt ätande under julhelgen?
Sitter och lyssnar på M.I.A med Paper Planes.
Kan faktiskt inte sluta tänka på Marie när jag hör den låten. Haha.
Ser bara Marie framför mig göra sin fina lilla dans med fingrarna som
pistoler och sjunga lite halvtöntigt "änd tejk jor mannej!" HAHAHAHA!
Tåget är helt jävla fullt vid det här laget, och vi är bara förbi Falkenberg.
Så jag hoppas verkligen att det inte kommer fler som har
reserverade platser vid det här laget. Då blir jag fan lack!!

Nu har jag tittat på både Kung Fu Panda och Step Brothers.
Step Brothers va över förväntningarna. Kan vara för att jag älskar Will Farell haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0