This is the shit

Hola!!

Herregud. Här får man värsta uppsatsen av sin mamma skrivet i sin gästbok.

Och dom sakerna tror du inte att jag har redan? HAHAHA.

Du e för söt ibland, annars brukar man ge det INNAN någon reser.

Jag har 40 miljoner papper med info som jag fått av min farmor.

Så jag är inte helt bakom med info om landet etc.

Så, tack ändå söta mamma.


Det är dag nr 3 i Cancun.

Vi skulle egentligen checka ut idag, men vi hade sett fel så det är inte förrän imorgon.

Men vi ska stanna här 2 dagar till, men byta rum imorgon till att bo i "dormsen".

Vet inte riktigt ett svenskt ord på det där... men ett gemensamt rum för 4-6 st.

Det verkar mysigare än vårt också. Och dom har myggnät :)

Efter det så åker vi till Isla Mujeres i 14 dagar.

Just nu sitter jag i vårt gemensamma kök med min dator.

Har precis ätit nudlar till lunch. Det är typ det vi lever på.

Avokadona vi köpte var inte mogna, så det får vänta lite :)

Ikväll blir det tonfisksallad. YUM!!


Klockan är 14.50 här och 21:50 hemma.

Det är riktigt cp varmt ute idag, har bara lust att bada och sola,

men Maja har värsta blåsan på foten och vill inte göra så den blir inflammerad.

Vi har ju en pool på vårt hostel så i värsta fall får jag doppa mig där.

Sitter i bikini och kjol. Riktigt skönt.


Vi pratar inte så mycket, är mest tysta och bara njuter i hängmattorna.

This is the shiiiiet.

Lyssnar på radio och fågelsång och hör dom andra plaska i vattnet.

Det är riktigt slappt idag, och vi bara njuter och pratar med våra så kallade "grannar".

En från Argentina, en från Kanada, en från Chile, 2 från Finland, 2 svenskar,
och Gustavo som är här ifrån, som är väldigt snäll och trevlig.
Det känns verkligen som en stor familj.

Alla pratar med alla. Jag vill inte härifrån. Alla är så trevliga.


Så kommer man komma hem till skruttna Sverige där alla är helt EMO CP!!

Jag hatar Sverige, pallar inte med kylan och allt jävla skit där.

När vi kommer hem så kommer vi ha upplevt så mycket saker och träffat så mycket folk.

Vi kommer vara mer utåtriktade och öppna och antagligen trevligare.

Men när vi kommer hem så kommer allting vara som vanligt,

samma folk, samma sak som händer varje dag och det är det gamla vanliga igen.

Usch, jag vill verkligen inte. Vi har varit borta snart 3 veckor.


Det känns som ingenting, samtidigt som jag saknar alla där hemma enormt,

för vi har upplevt så mycket så det gör att man saknar folket hemma desto mer.

Om ni förstår vad jag menar.

Men egentligen är 3 veckor ingenting.

Jag tror inte ens på att folk saknar mig där hemma.

Mer än mamma och familj kanske.


Las Vegas är det sjukt stor skillnad på jämfört med Mexico.

Här är allt avslappnat, mysigt, och vi bara njuter av värmen, solen och allt runtom.

I Vegas var det fest, fest, fest och stirr, shopping etc.

Men jag måste säga att jag älskar USA ändå.

Folket där var underbart.

Jag funderar på Los Angeles och New York är nästa steg.

Hade velat flytta dit, men det är svårt.

Nä, jag ville mest bara skriva av mig lite.

Sitter och slappar bara och har inget att göra, så nu ska jag ut i solen igen och njuta lite till :)

Får se om vi ska utforska utelivet lite om någon dag .... Hoppas det.

Va ute och kikade runt med Gustavo igår.

Han visade oss runt och tog nån öl, så nu vet vi var det mesta "händer" typ.

Nice. Nä, I´m out of here....


Peace out.


Kommentarer
Postat av: Bitte

Haha! Du, jag letade info för att du skrev att ni prakiskt taget inte visste NÅGOT om Mexico när ni kom dit i ditt tidigare inlägg och mest för att jag blev orolig för jag inte hört av dig.Jag kan riktigt se dig ligga där i hängmattan och slappa och göra precis ingenting. Dröm inte för mycket bara gumman. I LOVE YOU

2009-02-03 @ 00:49:47
URL: http://bitte.webblogg.se/
Postat av: Mille-Pille

Jag saknar dig!!! PUSS

2009-02-03 @ 22:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0