Up & Down feelings



HEY!!

Hade en underbar dag hemma i Malmö igår.
Var på möte hos arbetsförmedlingen, (mindre kul)
Drog upp till Majas lägenhet och hämtade Keilan.
Känner att jag måste hålla min engelska vid liv lite nu när jag dragit hem igen.
Så vi snackade Mexico och jag visade honom runt lite.
Vi gick på stan, fikade lite och sen visade jag honom var jag bor.
Efter det drog vi ner till Möllan och drack öl i solen.
2 öl senare var man lite halv lullig och jag begav mig hemåt för en power-nap framåt kvällen!
Sen begav jag mig till Cello den lille korven.

Tittade på film igår hemma hos Marcello.
Han och Jonas fick sina presenter och blev glada.
Hade Underbart mysigt, precis som förr.
Var sjukligt trött med tanke på att jag inte hade sovit så bra de senaste 3 dagarna,
så resultatet blev att jag somnade PÅ Jonas.
Vaknade upp klockan 13.00 och solen skiner för fullt.

Beslutade mig att jag skulle handla mat och bege mig hemåt.
Kylskåpet hemma är tomt av min mat, men full av alla andras mat.
Begav mig in på Hemköp vid Kronprinsen och vad är det första man köper?
Avokado, lök och tomat..... Resultat = Guacamole!
Visst har jag saknat svensk mat och allt runtomkring,
men man vänjer sig fort vid andra kulturer och deras föda etc.
Så jag saknar det enormt med tanke på att maten där var så underbar.
Blev mest knäckebröd och annat smått och gott som jag handlade.

Har fått tag på en "låne telefon" så jag kan komunicera med mina vänner etc.
Just nu så bryr jag mig inte så mycket.
Har inte använt en telefon på nästan 4 månader så varför skulle jag behöva använda den nu?
Att märka skillnaden på en själv.
Hur man var förr, innan man åkte och hur man är nu är stoooooor!
Jag är inte beroende av någonting i dagens läge längre.
Förutom ett socialt liv och vänner.
Jag nästan hatar att titta på TV nu.
Programmen på tv:n psykar en totalt ju.
Media, Mode och allt inom det området är någonting som vi här hemma är så beroende av så det är helt sanslöst.
Det är ju inget intressant och inget man lär sig av.

Försökte hitta Discovery channel, men den finns inte här.
Idag är det en av de dagarna då jag är lite åt NERÅT hållet.
Orkar inte stressa, orkar inte göra saker som får mig att må dåligt just nu.
Så jag tar det lugnt och ska försöka vila ut mig och försöka få en harmonisk känsla i kroppen av att vara här hemma igen.
Jag saknar allt så sjukligt mycket så det är helt sjukt.
Att det ska krävas att man träffar folk från andra sidan av världen för att man ska få en bra connection med någon.



Jag på andra sidan baren. for once.
Och underbart glad över att vara där! :)

Nu är det dags för mig att städa lite. Sen ska jag hem till mamma.
Antar att jag kanske kan låna lite böcker kanske.....?
Lee har funnit sig själv och sin inre harmoniska känsla.

PEACE!!!!



Love!



Kommentarer
Postat av: Bitte

Men snuttan, jag tog foto på den (flera stycken faktiskt)när vi var hemma hos Henke den gången när du fyllde år. Minns du? Jag blev så glad när jag hittade de där bilderna...du skulle nog börja att måla mer, jag tror du har oanade talanger...det sa jag redan när du var liten. Jag har ju sparat det mesta som du gjort... :) Puss gumman! Välkommen hem till mig snart :)

2009-04-18 @ 17:49:39
URL: http://bitte.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0