On my way home....

En söndag natt i Malmö.
Jag går ensam i mörkret på väg hem klockan 02.00.
Gatorna är alldeles tomma.
Jag hör övergångsställena klicka så tyst det är.
Nästan så man kan nynna på en låt till klickandet.
Eller göra en liten dans av dom andra klickande övergångsställena.
Ingenting är öppet. Allting är stängt en söndag.

Jag lunkar fram och funderar på vad man kan visa en turist SVERIGE?
En person som är intresserad av historiska saker.
Gotland är ju ett måste. Kåseberga?
Jag tror att Stockholm är för långt. att åka.
Bron över till Köpenhamn är ju också ett måste (och åka över).
Sen har vi ju Turning Turso givetvis. Alla våra parker.

På vägen hem så insåg jag även att Malmö är vackert.
Att ha levt i denna staden i 24 år, utan att ha sett det vackra i det hela.
Jag tog några bilder på vägen hem på byggnader, och staden i säga.
Som jag senare kommer att lägga upp.

Jag är väldigt tacksam över att solen går ner 20.30 här hemma.
Det är verkligen en härlig vår trots allt, men det är kallt som satan.
Jag är forvisso inte van vid kylan ännu antar jag.

Jag har verkligen lärt mig att sätta igång min hjärna, eller lärt mig att använda den rätt.
Det tog mig ett tag tills jag lärde mig,
men jag skulle bara hitta rätt väg i livet och hitta mig själv.
Jag antar att jag har hittat mitt inre lugn nu och har kommit hem som en ny människa.
Det är vad jag tycker iallafall och det är vad alla andra tycker också.
Det gör mig glad att höra det.

För dom som inte tror mig så är jag för en gångs skull LUGN i mig själv.
Inget mer stirr. Och jag hoppas verkligen att jag INTE kommer tillbaka till den gamla Lee igen.
Förändring är bäst.

Dessutom har jag lättare att märka på hur människor beter sig.
Jag har insett vilka som är mina riktiga vänner,
som saknat mig, älskar mig och respekterar mig.
Nu har jag inte träffat så många sedan jag kom hem,
men jag ser annorlunda på många i dagens läge.
Det är så många som inte har någonting att komma med längre.
Nu krävs det att ha mer starkare CONNECTION med folk.
På ett annat plan lixom.
Jag har redan starkare relation med många som jag träffat sedan jag kom hem.

SPIRITUELL??
Jag vill tacka Mr. T för att han förändrat mitt liv.

Varmaste kärleken till honom.

Bilden är tagen i från mitt fönster.



Bron





Kommentarer
Postat av: Bitte

Puss...min kloka dotter! Den översta bilden syns inte (det kan vara för att du har snott den) :)

Lördagkvällen var jättefin med dig gumman...det kan jag leva på länge nu.Kraaaaaaaaaam!

2009-04-20 @ 10:52:29
URL: http://bitte.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0