Personligheten avgör hur snygg du är

Enligt en ny studie är det din personlighet som avgör hur snygg du är.

Strunta i att slita framför badrumsspegeln varje morgon.
Det är din personlighet som avgör hur snygg du är,
inte hur många gånger du sveper fransarna med mascara.
I en ny studie som redovisas i amerikanska Science daily fick människor titta på bilder av personer av det motsatta könet och sätta betyg på hur attraktiva de var.
Sedan fick de information om personligheterna bakom ansiktena på bilderna och ombads sätta ett nytt betyg.
De med positiva personlighetsdrag, som ärlighet och hjälpsamhet,
ansågs mer attraktiva än innan personlighetsdragen redovisades.
De som hade negativa personlighetsdrag ansågs också mindre attraktiva i den andra betygsomgången.
- Din personlighet kan helt enkelt förändra människors uppfattning om hur snygg du är,
säger studiens författare Gary W Lewandowksi till Svenska dagbladet.

Studien bevisar också teorin om att någons skönhet inte ligger fast utan kan ändras över tid.

Källa: Svenska dagbladet.


Väck soffpotatisen....

Det är inte det lättaste.
Ändå vet vi alla att det är såååå mycket bättre när vi blivit "väckta".
Vi läser om alla larmrapporter om ohälsa och sjukskrivningstal
och tycker att det är ju för hemskt att det skall vara så.
Vi läser också om den ena och den andra som fått glädjen och orken tillbaka.
Visst är det tröttsamt........

Hur får de tiden att räcka till??? Har deras dygn fler timmar???
Räcker det inte med allt det jag redan gör??? Osv osv...
Allt detta gäller ändå inte mig, jag mår ju rätt ok och jag har ändå inte tid.
Du är inte ensam, så resonerar i alla fall minst 70% av Svenska folket.

Så mycket soffpotatisar finns det i landets soffor.
Jag tror att de flesta av dessa inte vet hur mycket lite fysisk aktivitet kan förändra.
Jag är själv en väckt soffpotatis, så jag vet.
Nåt bara händer, tiden räcker plötsligt till så mycket mer.

Varför var det ingen som sa att man blir så mycket gladare, får så mycket mera gjort.
Varför har jag inte gjort detta tidigare.
Man få ju massor av belöning, vardagsork, glädje,
bättre immunförsvar, mera stresstålig osv.

Vilken typ du än är så prova på vad som passar dig, det gäller ju att hitta sin grej.
Det handlar inte om att förändra hela sin livsstil utan om att lägga till en bra grej.
Hitta glädjen o kärleken till träningen och sig själv.
Hitta den där sköna balansen mellan gymmet och soffan.
Vi har inte träning som huvudintresse, vi har livet som huvudintresse.
Just för att jag hittat min grej.
Jag drar mitt strå för folkhälsan och för mig själv samt min omgivning.


Jag har även gått och blivit medlem på LESMILLS.
Det är dom passen som vi kör på gymmet typ.
Och även runtom i hela världen typ.
Tror det från början är Amerikanskt och Kanadensiskt?
Speciellt Johan tjatar om LESMILLS.

http://www.lesmills.com/nordic/se/members/programs/les-mills-programs.aspx

Där kan du iaf läsa om passen osv. Där e nån video hur det funkar.
Du kan önska musik till nästa release. *done*
Men jag hade hoppats på att se movesen. typ.

Nu ska jag ner och springa. Pusssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0