Ego Girl

En kompis sa till mig....

Det DU behöver just nu är bara att vara omgiven av
människor med positiv energi runtom dig.
Det är starkt av dig att "sålla bort" vissa för tillfälligt för att må bättre själv.
Och det är även RÄTT av dig att göra det, även om vännerna fortfarande är där.
Och är dom inte det, så är dom inte dina vänner.
Du ska inte ägna dina tankar och ställa upp för någon annan just nu,
du ska bara bry dig om dig själv, med tanke på att du själv mått så dåligt.
Bara som en bearbetning.


Så nu gör jag det. Och då blir folk sura.
Men jag orkar inte längre, jag ORKAR INTE bry mig!
Jag bryr mig bara om mig själv okej.

En annan vän sa till mig...

Du är så stark Lee. Jag önskar att min flickvän hade den styrkan.
Kan du inte smitta av dig lite på henne?
Du har en så bra inställning.
Förr trodde jag det värsta om dig, men du förändras för varje dag som går.
Innan var där ingen självkänsla osv.
Men du har verkligen gjort något åt saken istället för att gnälla.
Bra gjort som fan.


För bara 2-3 månader sedan så var jag nere på botten,
och denna person "tittade ner på mig" för att jag var så svag.
Inget bra stöd där inte.
Men så fort jag får näsan i vädret, ställt mig upp på egna ben igen ....
Då syns det, då kommer det.
Jag har en envis och stark vilja, och även en starkt tänkade hjärna.
(som inte märks alltid hehehe)
Visst går det upp och ner i vågor, man kan inte alltid vara lycklig och glad.
Man måste få vara nere och må dåligt också.

Grejen med mig är nog mest att jag bryr mig för mycket om andra.
Vad de tycker om mig.
"Blending in" med andra ord.
Jag hatar att bråka med folk.
Jag gillar inte att folk är sura på mig och jag hatar ovänner.
Men alla är olika och man kan inte vara vän med alla.
Tyvärr.

En annan person sa till mig....

Jag är stolt över dig, att du kämpar.
Jag ser skillnad på dig, du ser mer fit ut nu än innan.
Du verkar må bättre också.
Det är inte många som har den motivationen som du har.
Det är sjukt strongt av dig.
Fortsätter du såhär så kommer du kunna ha vilken kropp du vill om ett halvår typ.


Ja jag är stolt över mig själv.
Jag kommer aldrig någonsin bli ett sambosunk igen.
Om inte ens sambo igen.
Jag lär mig av mina misstag och försöker ta åt mig både ris och ros.
Visst, ibland är det svårare än man anat, men jag kämpar varje dag.
With my body and my mind.
"Lära sig att använda den på rätt sätt", var ett bra uttryck.
Det finns en person som ger mig inspiration just nu.
Han vet vem han är.

Just nu försöker jag bara att tänka positivt.
Inget annat.

Over and out. Peace.



Kommentarer
Postat av: Sophie

Orkar inte heller bry mig om andra nu. Sorry.

2008-10-26 @ 18:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0