You don´t know what you got until it´s gone

Hola!

Lite uppdatering från i förmiddags. Hektiska fredagar.

Fick med mig min käre mamma att följa med att handla min älskade resväska.
300 kronor. "MUKKET BILLIG, SPETSIAL MÖLLAN PRIS!"
Släpade runt på väskan i genom halva Tattar-Malmö.
Träffade syster yster Sara och hennes kompis, dom åkte hem efter en stund.
Sen gick mamma och jag och fikade på Waynes.
Inte ofta det händer ska jag säga er.

 

Mamma och jag såg lite roliga skyltar vi fnissade åt på Möllan.
"VET NI"


Jag går hem med min mega stora väska,
får då ett sms precis när jag går förbi utanför gymmet av självaste G.
Så istället för att svara på det så gick jag in och snackade lite skit istället.

Snabbt hem och bytade om och drog tillbaka dit igen kl. 16.00
Löpning innan och sen började PUMPEN 17.00.
Det var dags för JUL-TEMA med Johan och Erica. =)
Rödklädda med julmössor, strumpor, julgranspynt,
och julgranskulor i öronen så utförde de som vanligt ett utmärkt bra och roligt pass.
Mitt i passet kommer TOMTEN (Göran) in,
iklädd dräkt o skit, och ger alla på passet en julklapp.

    Lee älskar JULKLAPPAR. Väldigt generöst av gymmet :)



I julklappen hittade jag ett nyckelband, gainomax-energy bar som var sjukligt god.
(som jag för övrigt redan har öppnat på bilden hahahahaha)
Svettband där det står "Save the monkeys",
en värdecheck på 1000:- om jag täcknar ett nytt kort nästa år.
Och gratis träning i 2 veckor för 2 personer :)

När jag väl var hemma,
hade jag alltså en halvtimme på mig att göra mig i ordning innan jag skulle iväg igen.
Snabbdusch, och jag kom plötsligt på - KATTEN!!!!
Jag ville inte bli "emotional" så jag tog grejerna och slängde in i buren snabbt.
Maten, kopplet, leksakerna, skålar, halsband, klösbräda, kam, och ja....
praktiskt taget ALLTING.
Jag stod stilla en stund i vardagsrummet och tittade.
Ingen skål, ingen klösbräda, inga leksaker man ramlar på, på golvet.

Ingen som kommer att möta mig i hallen när jag kommer hem.
Ingen som hoppar upp i mitt knä när jag sitter vid datorn.
Ingen som vill kela när jag är nyduschad.
Ingen som apporterar studsbollar.
Ingen som klöser på sin bräda när jag går förbi köket.
Ingen som gömmer sig under sängen när hon gjort något dumt.
Ingen som jagar en dum laserpekare.
Ingen som finns i min närhet längre.
Inget. Det är tomt. Borta. Gone.




Jag vet att hon just nu ligger ensam, rädd, i ett nytt hem inne på en toalett.
Hon vill komma hem, hem till mig.
Mycket nytt och dessutom en störig hundvalp som irriterar min lille älskling.
Jag trodde verkligen inte att jag skulle kunna bli känslig över en katt.
Trodde heller inte att jag skulle fälla en tår....
Men shit, det gör jag.

Uttrycket " YOU DON´T KNOW WHAT YOU GOT UNTIL IT´S GONE"
har verkligen en mening där.
Min baby är mitt allt. JAG ÄLSKAR MIN KATT.
Jag håller med Jonas nu till hundra procent.
Skaffa inte djur om du inte kan ta hand om dom, eller måste göra dig av med dom.
Nu var ju min allergi plötslig. MEN så fort jag kommer hem från resan så är hon min igen.
Jag skiter i min jävla fitt allergi, då dör jag väl hellre?

anyhow...

Jag som var så stressad redan, blev körd av Leif hem till Lina & Micke.
(Som för övrigt ska gifta sig i sommar, GRATTIIIIIIIIIIS)
Misha överlämnade jag i Sara´s famn och sa snabbt hejdå.
Lina hade lagat mat och den var redan klar för att ätas så fort jag kom innanför hennes dörr.
Snacka om tajming :)
Och GUUUUUUUUUUUUUUUD vilken underbar PAJ =)
Paj, sallad och cider. Oh, en helt perfekt lyckad fredagskväll framför tv:n med en "jul-film"
Vid 00.00 tiden bestämde jag mig för att dra hem.
Skulle möta upp Maja för en öl eller 2 hemma hos hennes kompis.
Men Maja va rätt bra i gasen redan och skulle ut, till Debaser......
Där kände jag att jag backade ut direkt.
"Då kommer jag aldrig komma upp på morgonpasset imorgonbitti" tänkte jag.
Så jag tog min cykel på Hansa och gick hem med den med lite najs musik i öronen.
(Ja, min kjol va så tight så jag kunde inte komma upp på den, riktigt roligt haha)

Musik, som för övrigt ger mig minnen. Olika sorters minnen av olika personer.
Musik är livet, jag hade nog aldrig kunnat vara så glad utan musik.
Men just nu känner jag att jag måste uppdatera musiken på min mobil.
Det är någon som dyker upp i huvudet hela tiden, som på en repeat knapp.
Försvinner lixom aldrig. Sjukt störigt. Men vilka underbara minnen jag har.

Nu sitter jag här, ensam i min lägenhet en fredagsnatt.
Inte ens en katt att kramas med - Sorgligt men sant.
Men jag kommer i säng i rimligt god tid,
för att kunna gå upp tidigt imorgon och klara av ett dubbelpass på gymmet.
OCH MÅ BRA!!! :)

Så gott folk, nu ska jag sakna min katt lite mer.
Kanske fisa lite till också hahahahaha...
Va bara tvungen att lägga upp en bild på min goda sallad som jag åt i förregår.
YUM YUM YUM.


Kommentarer
Postat av: Bitte

Klart hon kommer att sakna dig. Hon gnydde när hon såg att du inte var kvar i bilen och sen lämnade han av Sara och då blev hon alldeles ensam i baksätet och gnydde efter Sara. :( Du ska nog vara glad att han ställer upp och tar hand om Misha i 3,5 månad när de precis skaffat hundvalp. Vem hade annars gjort det? Tänk positivt! Det kanske gör henne gott att ha folk som är hemma mycket. Hoppas verkligen det funkar med vovven! :) Kraaaaam och tack för sällskapet igår trots de grovhånglande kravallungarna på Waynes. Hahahahaha! Vi ses snart!

Puss Snart kommer tomten!!! Ho ho ho...

2008-12-20 @ 12:05:21
URL: http://bitte.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0