06.20 Jordbävning i Malmö!

Låg och drömde en härlig dröm i natt då jag plötsligt hör ett knarrande i golvet.
Jag har ju trä golv hemma hos mig, så det knarrar bara om någon går på det.
Och med tanke på att jag var själv hemma så visste jag ju att det inte var någon här.
Så jag satte mig upp hastigt i sängen och trodde att jag hade fått inbrott av något slag.
Klockan är vid det här laget 06.20 på morgonen.
Jag märker då att det inte bara är golvet som knarrar.
Allting i hela huset knarrar, skakar och fullkomligt rör på sig.
Ett stort dån i från hela huset hörs.
Väggar, golv, säng, möbler och fönsterna ska vi inte snacka om vibrerade.
Det håller på i ca 1 minut, men blev mindre och mindre.
Det slutade med att bara sängen rörde sig.
Jag förstod ingenting, yrvaken och förvirrad.
VAD FAN HÄNDER??

Min första tanke var att det va en jordbävning och att huset
skulle falla sönder och jag skulle dö ensam med min katt.
Vid det här laget var jag klarvaken!
Jag var snabb nog att ta telefonen att ringa till min käre mamma.
Katten är liv rädd och ligger slimmad längs golvet
och glodde mot sängen och vågar inte gå nära den.
Mamma var yrvaken och förstod inte heller vad som hänt.
- Någon skakade min säng brister hon ut.
Mamma vaknade till liv efter att jag sagt det va en
jordbävning och blev hispig som vanligt. Hahaha

Och visst hade jag rätt.
Jordskalv 4,7 - 5,5 på richterskalan.
I SVERIGE? Hur?
Utanför Malmö. Helt sjukt.
Kraftigaste jorskalvet på 100 år sa dom!
FETT att ha varit med om det, men sjukligt läbbigt.
Mitt liv gick i repris fan.

bild

Ingen känsla jag vill ha igen tack.
Jag somnade om runt 8 på morgonen igen.
Och vaknade med smärtor i hjärtat, IGEN.
Denna gången var det extremt.
Så nu har jag ringts sjukvårdsupplysningen.
Fått en tid på vårdcentralen imorgonbitti.

Nu är det dags för vaxning, sen massage och träning.
Senare idag ska katten flytta.

Smell u later dudes

Kommentarer
Postat av: Bruno

Hehe Om dit liv gick i repris i morse så måste de ha blixstrat för bi sjuk fort haha

2008-12-16 @ 14:58:48
Postat av: sanna

hahaha.....låt tragikomiskt att dö ensam med sin katt. jag trodde det var en atombomb och tänkte "fan jag hinner inte med resan, nu dör jag ensam i danmark!" När jag ska dö på riktigt hoppas jag nån ligger brevid och kramas. så hade det känts bättre.

2008-12-16 @ 16:51:16
Postat av: Jossan

"och jag skulle dö ensam med min katt" Hahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!!!!! jag dööööööör!!!!

2008-12-16 @ 22:34:59
Postat av: Bitte

Gummelumman! "Mamma vaknade till liv efter att jag sagt att det var en jordbävning och hon blev hispig som vanligt". Hör du du du! Har du glömt vem som skräckslagen ringde mig prick 06:18 (jag checkade mobilen) och sa att hela huset skakade. Min säng skakde gumman, inte att "nån" skakade sängen. Haha! Om det ändå hade varit så väl ändå...blink

Ps! Har du lämnat Misha nu? :(



Peace Out Mother Lover

2008-12-16 @ 23:18:32
URL: http://bitte.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0