Lycka

Känslan går inte att beskriva.
Den är underbar.
Jag är så glad igen.
Sen i början av november har jag gått och mått rent ut sagt BAJS igen.
Visst har jag haft många bra dagar,
men undermedvetet haft någon jobbig stress som legat och pressat
mig och jag har haft ganska mycket ångest över både det ena och det andra.
Jag vet om att nästan ALLT hänger på mitt jobb.

Trivs man inte och mår psykiskt dåligt så tär det på ens positiva energi och ork.
Ja, jag blev sjukt negativ på jobbet.
Jag har nog inte mått så dåligt på länge på ett arbete.
Och det var redan under "Lasses tid" detta skedde, men utan att jag märkte det.
Han sa ju det för länge sen... Men men... va gör man inte för pengar?

Men nu prioriterar jag mitt välmående,
och jag hara bara intalat mig att hålla ut för att det inte är lång tid kvar.
Men de senaste dagarna har jag bara varit sååååå nere... TILLS IDAG!
Kommer till jobbet, och efter 4 timmar blir jag inkallad på kontoret.
"Va har jag nu gjort" tänker jag...och pustar...

"Lee, du kan ta din kassa och gå hem och aldrig mer komma tillbaka.
Du får betalt fram till den siste som det är sagt, så gå nu hem och "håll jul" istället."
Det var ungefär så dom sa det. Och jag hade inget emot det alls.
Det sprudlade en lycka inom mig, men jag ville inte le inför cheferna.
Jag log hela vägen hem istället.
Jag har cyklat igenom stan med världens största leende på läpparna.
För det underlättar verkligen så mycket för mig.

Jag känner mig lycklig igen. Bara på några timmar.
Imorse var allt ett helvete, visste inte hur det skulle bli med bartenderkursen osv,
men nuuuuu... nu känner jag mig bäst i världen =)
Angående kursen, så ska vi ta och resa runt istället .... så det ordnar sig.
Oroa er inte för mig inte.
Det är en skön känsla, jag trivs med den och jag älskar den....
Låt den aldrig försvinna!! =)

Ska även iväg och sälja mitt tågkort antagligen till Mr. K senare idag.
Så då får jag sparat lite pengar trots allt =) TJOHO.

HEINEMANN SUGER FETT!

Firar med en Curtis Mayfield låt, som får mig att le ändå mer :)


Kommentarer
Postat av: Nettan

Lätt att vi borde bli lebbar haha ;) Nja kanske inte just E. Har fan varit struligt där fram och tillbaka i 4 år. Att man aldrig lär sig? Nej det är alla grabbar i övrigt! Nej jag kör på din idé snäckan vi blir flator haha..



KRAM

2008-12-09 @ 14:26:14
URL: http://bloodandurine.blogg.se/
Postat av: Jay

kan inte va direkt va bar för din cv den här historien på dit arbete.... Hoppas du får ett arbete sen efter du har varit i väg..... arbeten växer inte direkt på träd nu mera ..... DE är tuffa tider fram över.... Jag kan lova dig att du kommer ångra dig sen att du har tagit ett lån för att resa om du inte får något arbete sen när resan är över....

2008-12-09 @ 16:25:11
Postat av: Lee

Jay, Kungen, Bruno, Johan, Rasmus, jag vet inte vad jag ska kalla dig längre?? jag kommer inte att ångra en enda sekund ska jag lova dig. Hur det än slutar. Jobb är INGA problem för mig, det löser sig alltid. Men tack för dina negativa åsikter, hoppas du mår bättre av att skriva av dig i min blogg. Ha en underbar dag för det ska jag =)

2008-12-09 @ 16:45:24
URL: http://gemigenalvedon.blogg.se/
Postat av: Bitte

MOVE ON UP!!! Vilket härligt låtval (Curtis Mayfield) Man blir riktigt glad...jag gillar inte sån musik annars, men denna har alltid gått hem! Väl hemma från julfesten :) Synd att du inte kunde komma - K R A M

2008-12-09 @ 20:50:12
URL: http://bitte.webblogg.se/
Postat av: Nettan

Fan vad härligt att höra att du känner lycka :) Det är en enormt härlig känsla, när bär det väster ut? Är super avundsjuk!



Kram

2008-12-10 @ 11:19:06
URL: http://bloodandurine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0