Emo

Det är söndag natt och klockan är 00.42 när jag tittar på husväggens klocka,
alltså är det måndag nu.
Det är kallt och mörkt i det tomma Malmö.
Söndagsnätterna är så folkskygga.

Jag drar på mig hättan för att slippa kylan.
Jag beger mig lugnt och slappt hem igenom en mörk och tom Malmö i min ensamhet.
Ingen finns i min närhet.
Inte en bil i centrala Malmö så här sent.
Jag hör min vattenflaska som jag bär i väskan, skvalpa fram och tillbaka.
Jag hör mina fotsteg tydligt, fast än att jag bär sneakers.
Hör även att jag trampar på byxorna emellanåt.
Hör neonskyltarna mitt emot Stadshuset surra i bakgrunden.
En taxi hörs långt borta.
Jag kommer på mig själv att jag går och pratar med mig själv, fast inte högt.
I mina tankar, så snacka jag med mig och svara som en andre person.
Helt kokko kokko.
Jag ser mig om, bara taxibilar.
Alla små ljud hörs så tydligt när Malmö inte är så bullrigt.

Ingen musik har jag att lyssna på med tanke på att mitt
mobilbatteri har varit dött sedan tidigare på kvällen.
Jag blir lite purken över att jag går mitt i natten alldeles själv.
Min frustation ligger fortfarande och surrar.
Lite smått irriterad idag också, men det har jag all rätt till att vara.

Min ork och min vilja säger en sak men kroppen och hjärtat en annan.
Jag vet att många saker jag gör är fel, men jag gör dom ändå.
Varför gör man det? Ligger det i vår natur?
Man sätter sina egna gränser?
Jag kan inte sätta fingret på hur jag känner mig just nu.
Varken dålig eller bra. Jag e jämn.
Fast jag har en dålig dag kan jag känna ändå.

Klockan vid det här laget är 01.30 och jag ska upp till jobb vid 05.
Jag trodde det skulle bli en roligare runda hem, men ikke.
Jag antar även att min dag imorgon inte kommer bli lika rolig heller.
I veckan ska jag ta det lugnt, inte vara i några klungor med folk.
Jag ska nog vara ensam med min katt, tänka, fundera och kanske måla en tavla.
Fast jag hade behövt lite inpiration.
Jag har inte ofta sån inspiriaton till sånt,
men när jag väl får nys om det och går in för det så blir det underbart och helt perfekt.
Oftast får jag den kicken när jag mår som bäst.
Emo är mitt namn idag. Jag får för lite kärlek tror jag....
Så tavlan får vänta en stund ....

Nä nu ska jag försöka sova en timme eller 2 innan jag ska upp igen.

D´OH!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0