Sömn

Varför, varför, vaaaaaaaaaarför blir man helt FUCKED UP i huvet när man sovit mitt på dagen?

Sov 4 timmar inatt, somnade på jobbet som vanligt på pausen, ca 15 min.
(typiskt på mina morgonvakter)
Jag och Patrick (min kollega) sitter och tjoar och snackar på tåget på vägen hem.
HEEELT plötsligt mitt i en diskution blir vi båda knäpptysta och somnar.
WHAT? Va hände där lixom? Brist på något att prata om eller?
Zzzzzznark...?
Kommer hem. Relativt pigg, förutom mina hängiga ögon.
Sätter på "HAROLD & KUMAR ESCAPES FROM GUANTANAMO BAY",
som är en uppföljare av "HAROLD & KUMAR GOES TO WHITE CASTLE".
Verkligen korkade filmer i min smak, sånna sega idiot filmer där dom bara knarkar hela tiden typ.

 

Äter upp resterna av kexen och osten sen sist.
Somnar. Denna jävla soffa. Den är farlig.
Jag som skulle träna och fått städat.
Ikke sa nikke.

Jag drömmer mig bort.
I Januari händer det.
Resan.
Bokning sker inom snarast.
Indien 2 veckor
Från Indien - Mexico eller Vegas.
Beroende på om jag får tag på Bartenderkursens hemsida eller ej.
Drar väl oss till fots i USA annars.

Jag vill ju helst hyra ut min lägenhet NU.
Och skaffa något rum jag kan bo i tillfälligt.
Spara cash. Mycket att fixa.
Och sen kommer vi till det jobbigaste.
Pengarna.

Ja så enkelt är det, jag tar ett lån.
Hur idiotiskt det än låter, jag försöker spara så mkt som möjligt,
men det är hopplöst när det gäller mig.. .men jag försöker...
Jag kommer aldrig att få tummarna ur röven annars och få åkt.
Ska jag dessutom gå en utbildning så känner jag att ett lån är värt det.
Det händer inte många i livet,
eller oftast bara en gång i livet o då kan jag tycka att det är värt att betala av.
Måste dessutom ha någon som tar hand om min katt.

Jag bryr mig inte om föräldrar som kommer med smarta råd.
Ta inga lån osv. För jag kommer göra det anyway.

Jag klarar inte av detta Sverige. Denna kylan som är på väg.
Bara att gå upp kl 04.00 igen, och se att det börjar bli mörkare och mörkare utomhus igen,
jag får fullkomlig panik och blir galen. Jag klarar det inte.
Jag hör inte hemma här. Jag hör hemma i värmen. På en strand.

I MEXICO, SOM BARTENDER PÅ STRANDEN?



Asså, faaan va lack jag blir när jag ser denna bilden.
VARFÖR E INTE JAG DÄÄÄR? Ooooooooooooohhhhhhhhhhhhh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0