En Människa!

Satt på tåget som vanligt... funderade... tankarna flödade.
I vanliga fall så sover jag under min tågresa, för det första att det är så tråkigt,
det andra att det tar lång tid, det tredje för att det är så mycket folk som trängs och för det sista: ATT DET ÄR SÅ TIDIGT PÅ MORGONEN!

Men denna morgonen var solig, fin och det gick ovanligt fort att komma till jobbet.
(trots att tåget ALLTID är försenat) Mitt humör var på topp!  
Jag åt min scones som jag köpt på Centralen.
Studerade massa människor för en gångs skull.
Det var kul, intressant och jag nästan fnissade för mig själv.
Där sitter nästan alltid några kostym nissar eller iaf några med sina lap-tops.
Alltid någon snygg brud (som förmodligen jobbar som butiksbiträde
i någon hipp affär i Kphm).
Någon avdankad människa som ser ut som om han/hon inte har sovit på 2 år!?
Ja, I can go on 4 ever baby...

Och sen är där då JAG. Vilken kategori tillhör jag då?
Jag ser väl inte mig själv som snygg, men ett butiksbiträde.
(Om ni tycker motsatsen så ska ni se mig på morgonen, seg och osminkad)
Och någon hipp affär e det dock inte heller.
Jag är nog mittemellan den avdankade då.
Utväxt i håret, mjukisbyxor, osminkad, seg och trött...
Men samtidigt solbrun och med lite smink gör jag susen!
Men i Danmark känner jag ingen,
bryr mig inte om hur jag ser ut och har knapt några kunder... 
Och där är oftast äldre danskar faktiskt.
Jag säljer ju som sagt snowboards/skidor m.m.
Men iallfall... Tillbaka till när jag satt på tåget...

En kines mittemot sitter och iaktar mig när jag biter av en tugga på min scones. 
Blickar tillbaka på henne, men hon släpper inte blicken. Öh?
Funderade på varför, och tanken slog mig: 
Undra vad hon tänker om mig? Hur jag äter eller hur jag ser ut?
Eller hur jag ser ut när jag äter?
Eller hon kanske tyckte jag va snygg? Vidrig?
Hon kanske undrade vad jag lyssnade på för musik?
Ja, sånt här e vad jag tänker på när jag sitter och funderar på när jag är själv....

Jag började titta på alla andra människor och det konstigaste tankarna slog mig.
Jag satt på ett säte med 4 sittplatser.
Alla säten var ju givetvis fulla och folk tom. stod upp på tåget och hängde över en. 
Bredvid den iaktagande kinesen satt en äldre kvinna på ca 40 år.
Hon såg så olycklig ut, när hon satt där och tittade ut genom fönstret till tåget.
En människas ansiktsuttryck kan säga så mycket.
Men det är dock väldigt många som är duktiga på att hålla minen...
 (Funderar på att börja läsa psykologi ibland)

Tittade runt i tåget och tänkte på:  Tänk va alla dessa människor varit med om?
Och hur mycket de har fått stå ut med tex....
Tänk den som precis har goft sig, fött barn, varit otrogen, blivit dumpad,
eller precis själv har dumpat någon,fått sparken, blivit våldtagen, mist en vän,
har problem med sitt förhållande,
är skuldsatt eller precis har vunnit en massa pengar på lotto tex,
fyllt år, förlorat sin oskuld, eller gjort något olagligt.

Tänk så mycket man inte vet....
Och tänk på alla som döljer det så bra,
som sitter där på tåget och inte visar en min, inte ett ord!  
Det kan ju tom. vara en terrorist som sitter bredvid dig?
Man vet aldrig något i denna världen iaf...

Sen och andra sidan hade jag nog tyckt att det var bättre att
INTE VET ALLT om alla människor.
Då blir man mer nyfiken, och det förblir det! Vissa saker vill man nog inte veta.
Det kan finnas mycket som är vidrigt.
Men men..

Tanken slog mig bara på tåget... och sen funderade jag på att humöret ändras så fruktansvärt mycket när solen kommer fram. Det är helt sjukt egentligen.
Jag var så glad imorse att jag bara ville dansa och hoppa....Hoppa...
På tal om det, en annan tanke som slog mig, vad coolt det hade varit att
hoppa bungy jump från bron.
Det är nog ingen som har gjort det (??) Nä, nästa projekt är att
hoppa fallskärm i sommar.
Är redan nervös!!
JAG SKA GÖRA DET!!!

Heydow..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0