För mycket av det goda?

Svadistana chakra är ett chakra som ger energin till allt det där som är gott.
Alla dom där bekväma och bra sakerna i livet.

Sånt som man gillar helt enkelt.
Allt i från mat, sex, alkohol, droger, sötsaker etc.
BEKVÄMLIGHET helt enkelt!
Jag brukar säga "den enkla utvägen".

Min energi har varit mycket beroende av detta chakra sen lite innan jul ungefär.
Vet inte riktigt om jag ska se det som en dålig sak, för alla behöver det då och då.
Inget chakra är "dåligt" heller. Bara man har balans och kontroll.

Okej, alkohol och droger kan man klara sig utan.
Mat behöver man ju och sex också. (ibland i alla fall)
Men vart går gränserna?
Jag fick en tanke ställare i morse när jag vaknade.

Efter att ha blivit bjuden på en helt underbart fantastisk hemma gjord
fisk gryta/soppa igår med lax, räkor, kräftor och torsk och
alldeles för många glas vin och cigg så märkte jag
på mig själv att jag njuter för tillfälligt av helt fel saker.
Nu pratar jag inte om maten, för den var sjukt god!
Men drickat.

Jag gillar inte ens att dricka längre.
DET ÄR SJUKT ATT SÄGA DET!
Eller i alla fall att det ska komma i från mig.

Det har blivit vin under jul helgen och nu några gånger.
Efter i morse så inser jag nu att jag känner mig så mycket
bättre själv (kroppsligt och själsligt) och inte behöver
substanser för att tex koppla av eller liknande.
Jag är hellre medveten och närvarande i allt jag gör.
ALLTID, hela tiden.
För vem vill ha kontakt med någon som inte är där?
Nä, jag tänkte väl det!

Men jag måste exprimentera med detta och få mig några funderare och klura ut detta själv,
för det är ingen annan som gör det till mig.
Jag har festat mycket i mina yngre dagar (och jag är inte så gammal trots allt).
Men när jag vaknar av att alla muskler och leder gör ont och
jag knappt kommer ihåg hur och när jag somnade och huvudet bultar
så väljer jag nog att INTE dricka alkohol i framtiden.
Nu är det givetvis från situation till situation.
Jag gillar inte att lukta alkohol, min kropp mår inte alls bra heller.
Med tanke på att man har renat sig förut så känner jag sjukt stora skillnader.
Mest i lederna konstigt nog. Känner mig som en gammal tant!

Jag har dessutom lagt på mig 3 kilo senaste veckorna.
Detta var inte roligt att se på vågen.
Normalt väger jag inte mig, men jag har varit hemma hos pappa idag
och kunde inte låta bli den när jag var inne på toaletten.....
Skulle aldrig ha gjort det!
Men ändå valde jag att gå ut och fortsätta äta min halvätna kaka!
Det är slut på det nu vill jag lova.
Nu är det detoxing som gäller igen samt att komma igång med Yogan efter julen.
Det känns jobbigt, men det är även stressen
inför mina tentor som ligger och spökar i min hjärna!

Snart kan jag pusta ut i alla fall...
Ja, jag måste väl erkänna att jag har lite ångest i från igår.
Jag var inte den enda heller faktiskt.
Även om kvällen var väldigt väldigt trevlig, rolig och ja konstig?
Men det är bra att man har kontroll och vet vad som är rätt och fel.
Jag kommer att fela många gånger till, tills jag rättar mig själv!
Detta var ETT steg till i rätt riktning i alla fall.

Nu är det dags att måla klart min tavla sen ska jag på fest :)
Nykter som ett bi ska jag vara.

Puss på er mina vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0