A little update .... about time huh?

 
Ja ja ja, det har gått en väldigt lång period (som vanligt) sedan jag skrev sist.
Det har varit mycket som surrat runt i skallen på mig.
Upp, ner, in & ut.
 
Men det verkar ordna till sig där inne nu igen.
En sak som är säker är att jag INTE ska fortsätta att arbeta i en butik.
Jag har nog ALDRIG i hela mitt 27 (snart 28) åriga liv gjort bort mig mer
på ett jobb som jag har gjort på mitt nya jobb.
 
Ja, sånt är livet ibland men det är inget att hänga läpp över.
Ja, det ligger till så att jag inte arbetar där längre,
sen behöver vi ju inte gå in på detaljer. ;)
Shit happens sometimes, och det är inget att göra åt saken nu. 
Man får lära sig utav sina misstag bara. 
 
Men det roliga med det här var att jag låg och mådde dåligt,
för jag visste inte om det kändes helt rätt.
I ca 2 dagar innan.
Den sista dagen så sa jag till mig själv att låta mitt öde bestämma min väg.
Jag släppte allt och slutade grubbla. 
Dagen efter ringer min chef och kallar in mig på möte.
 
Jag kunde pusta ut och problemet var löst och jag slapp bära på den tunga stenen.
Så, det kanske låter sjukt, men... TACK ...
 
Så dagen efter så gick jag direkt till körskolan och nu är det de som gäller.
Efter det så bär det av till Thailand på Yoga utbildning och
även en Engelsk lärare utbildning.
Går jag TEFL kursen så kan jag jobba med barn vart jag vill i världen,
vilket är en av mina drömmar - HELT KLART!
Och jag stannar kanske tom så att jag kan gå på Joeys bröllop.
Yepp, jag är bjuden på bröllop i Malaysia i oktober nästa år.
Och sen har vi ju så klart min nya internet kompis, Steve.
Som jag träffade 2009 i Kuala Lumpur,
som jag återfått kontakten med och pratar dagligen med nästan.
Så, kan man smälla några flugor i en och samma smäll så gör jag mer än gärna det.
Vem vet, kanske träffar på "han den där" också där borta... 
 
 
Så, det är vad som har hänt sista tiden.
Annars har jag bara fixat och donat här hemma...
Byggt en ny hatthylla, målat tavlor, köpt lite nya saker till lägenheten.
En ny porrig röd lampa i vardagsrummet. Design, från The Blackroom.
Mer än halva priset och hela rummet är rött. Sjukt mysigt!
 
 
Ändrat färgen på kaklet i köket igen. Från grön till blå.
Mycket bättre tycker jag :)
 
 
Och sist men inte minst så har jag bränt mig på min BORR. 
Sjukt roligt. Not.
 
 
Just nu bakar jag bröd, hemmagjort filmjölks bröd (super nyttigt och super gott)
Jag är lite av en hemma fru nu, Jonas jobbar. 
Han är typ min hemliga pojkvän förutom att vi inte är intima med varandra.
Han sneaka in en Snickers på min hylla i kylen igår och
gav mig en stor lång godnatt kram.
Han vet att jag tar den efter en stund och MULAR in den i huvet.
Ligger den på min hylla, så försvinner den - utan tvekan.
Jag älskar att bo med Jonas.
Han är underbar, även om vi kan argumentera och vara sjukt envisa båda två ibland.
Fast över lag så är allt så enkelt tillsammans med honom,
det är därför jag älskar honom också!
 
 
Jonas gillar jag att puncha in the face... Lika så med Leo och Cello. 
Dom och deras FACE. Jävla face.
 
Men det är chill att bo med en kille, och att inte vara tillsammans.
Jag får min space och han får sin, när man behöver det liksom :)
Och sen får man närheten när man behöver den också.
Det är bara sexet man får leta efter själv.
Så.... Man kan ju räkna mig som nunna, för jag orkar inte leta efter det där. 
 
Det kanske tom. kan bli så att vi börjar jobba tillsammans. 
Han arbetar som personlig assistent och
vad jag fått höra så är denna kvinnan helt fantastisk.
Inte nog med det så arbetar ju både Manges tjej för henne också.
Och det är ju Jessicas syster. WHAT ARE THE ODDS??
Så, det lutar mot det... Mitt problem är bara att det inte är OB tillägg.
Men det löser sig.
 
Det kan ju inte bli värre än den kvinnan jag jobbade med.
Det var nog det jobbigaste jag varit med om psykiskt. 
Usch, men det gjorde mig också väldigt mycket starkare.
 
Nämen det var väl allt jag hade för i dag. 
Jag väntar på att mitt bröd ska bli klart,
sen ska jag äta lite av det och ta en god kopp te,
slänga mig i soffan och kolla på "The Change Up"
och njuta av att göra ingenting denna lördags eftermiddag.
 
Träningen är redan avklarad i morse... Body Balance fick det bli.
Känns i benen :) Mmmmmmmm GÖTT!
 
Nu ska jag prata med min Skype kompis igen! <3

Kommentarer
Postat av: Marie

Sa du upp dig själv från jobbet??

2012-10-09 @ 14:02:59
Postat av: Lee

Nä Marie, det gjorde jag inte.

2012-10-10 @ 18:23:27
URL: http://gemigenalvedon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0