Vardagslyxat

Snuten i Hollywood på TV:n.
Jordgubbar med grädde.
En varm dusch. Body Shops BodyButter Chocomania.
Och här sitter en nakenfis (jag) i soffan.
Ibland är det helt underbart att vara själv hemma.
Jonas har jobbat natt i flera nätter nu och det resulterar
att jag kan springa omkring mer naken hemma.
Sweeeeet!
 
För er som inte hänger med i svängarna så bor jag tillsammans med min vän.
Vi är inte ett par, bara min roomie! :)
Alltså vore det lite weird om jag sprang omkring naken när han var hemma.
So, now you know!
 
Idag har jag unnat mig själv en massa vardagslyx.
Det bästa under hela min dag var nog att
jag gick och unnade mig en THAI MASSAGE!
Sprang halva stan runt för att hitta ett ställe som inte var fullt.
Det fick bli på södervärn.
 
Det kändes plötsligt som om tiden spolades tillbaka.
Jag var i Thailand.
Det var precis så jag hade föreställt mig att det skulle vara.
Halvdåligt ställe (Inredning alltså). Typisk Thailändsk.
Sjukt trevliga kvinnor och thai musik i bakgrunden.
Mobiler som ringer och ingen av dom kunde typ svenska.
Bara engelska. Knappt engelska.
Väldigt rostig. "NO POMPEM MISS".
Och skratten. 
Dessa underbara människor som de skrattar och kallar en konstiga saker.
Jag älskar det. 
 
Ja, det enda som INTE kändes thailändskt var betalningen.
Fan att massage ska vara så god damn dyrt.
Men det var värt det! 
 
Ska försöka unna mig detta en gång i månaden! :)
LÄTT VÄRT DET!
Mest själva känslan av att göra det bara som tillfredställer mig.
 
Själva massagen är en annan femma. 
Det är svårare att bli masserad i dags läget när man är massör.
Då man vet vart man ska ta, ska trycka och ska klämma.
Thai massage är ju helt annorlunda mot Svensk,
men alla muskler i kroppen är de samma.
Så långt är jag med i alla fall.. haha :P
 
Sen är det ännu mer jobbigt när man är ganska flexibel från all yoga man gjort.
I Thailand var det ju rätt skönt att bli vriden och
knäckt och skruvad då det kändes en hel del med tanke på att jag var otränad.
Denna lilla tjejen höll ju på att DÖ när hon skulle knäcka mig,
hon tog i från kung och fosterland.
Men skönt var det ändå. Bara att slappna av.
Avstressande. 
 
I'm on my way back again. Helloooooo LIFE :)
 
2:e juli är det dags för mig att börja på Natha Yoga. 
Yoga, I'm coming back to ya :) 
Snuten i Hollywood är snart slut, dags för sängen.
 
Saaaar vi
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma Mu

Vad gav du för massagen? Jag har ju Chetawan här hemma hos mig, på Lorensborgsgatan, nere i källaren. De är välsignade av Thailands kung (om det kan vara nåt?)

Priser hittar du här: http://www.chetawan.se/priser.html


2012-06-27 @ 11:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0