Förnedrande Läkare!

Nu ska jag inte dra alla över en kam.
Jag vet att många läkare är bra på det dom gör och de pluggar länge för sitt yrke.
Men det värsta jag vet är när någon är förnedrande och pratar med en som om man vore en idiot.
Jag vet att jag inte är en idiot, jag kontaktar en läkare för att de ska hitta felet på mig.
Det är DERAS jobb, INTE mitt!
Annars hade jag själv kunnat plugga till läkare!
Jag har nog fått den mest otrevligaste och bitchigaste läkaren i denna staden.
Så fort jag är klar, så byter jag direkt.
Kvinnan befinner sig på Capio Citykliniken på Hansa.
Dom har ett bra rykte, men det blir bara värre och värre för varje gång jag är där!
Nu är det i alla fall så att jag har en kraftig Järn brist i min kropp.
Enligt läkaren har jag haft detta sen 2008 då de gjorde tester sist.
(Detta har de för det första inte berättat för mig 2008)
När jag frågar om tabletterna jag får av läkaren,
så frågar jag om det går att få i naturpreparat då jag inte gillar att knapra piller för ingenting.
Jag får till svar: "Järn finns inte i naturpreparat".
Min tanke var.... NÄHÄ? Och du får inte i dig järn av kött och annan föda etc? NÄNÄ OK?
(Undrar vem idioten är egentligen)
Hon fortsätter att babbla... "Ja, järn du det... metall, det finns i stekpannor lyckstolpar etc.
Jag: JAG VET VAD JÄRN ÄR!!!!
Jag orkade inte ens diskutera detta då hon var helt okontaktbar när det gällde min fråga.
Läkare får sin utbildning via Medicinföretagen.
De blir inprintade att sälja medicin så folk blir friska, så klart.
Problemet är att folk blir mer sjuka av medicinen de
TRYCKER i sig då kroppen kanske inte alls behöver det ibland.
De tjänar då inga pengar på att folk ska gå och ta naturpreparat. SÅ KLART!
Så dum jag var där och skulle tro något sånt.
Jag blir så irriterad när andra tror att de är ÖVER andra
och behandlar dom som om dom är dumma i huvudet.
Jag förstår inte varför inte människor (som dessutom har ett sådant arbete)
kan bete sig så och inte vara en hjälpande hand för dom som behöver hjälp.
Det är ju faktiskt det dom har pluggat till.
Sen om de kanske inte kunde bli kirurg, BULL LÄGE.
Läkare som läkare!
Sen kommer det ju till min allergi.
Jag har gräs och kvalster, min damm och pollen har försvunnit.
Underbart nog :)
Men... Min mage är inte ok pga järnbristen.
Jag har en blödning nånstans och blev remitterad till en "gumpdoktor".
Nästa projekt är en kamera... och röntgen.
HÄRLIGT!
Kanske får reda på vad jag har för problem nu då.... Hoppas det!
Nu ska jag massera. Kommer kunder. Peace out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ha, ha, ha, haaaaa! Förlåt men jag kan inte sluta skratta åt ordet "gumpdoktor". Laga mat i en gjutjärnspanna bejbi. Då får du i dig lite järn utan att ens tänka på det. Andra tips är att kränga messmör, aprikoser och dricka juice med järn. Små tips hur jag (troligtvis) lyckades få upp mitt blodvärde till 150 förra gången jag gav blod. Puss finingen! ♥

2012-06-19 @ 13:03:39
Postat av: Lee

Vem är det som har skrivit detta inlägg då???

Jo jag äter mat med järn i men detta är inte tillräckligt tyvärr.

2012-06-19 @ 14:38:40
Postat av: Anonym

Det är ju jag Lee-Lee-Love! Deeeeeeee (gick inte att vara anonym. Attans också....) : )

2012-06-25 @ 17:47:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0