Bajsprutt

Om jag ska resumera min dag idag så är det väl med det ordet....
Bajsprutt med andra ord.
Jag varnar för ett jävligt negativt och gnällande inlägg!!!!
Ja, idag är en sån dag som jag egentligen inte borde skriva blogg.
Mestadels för att jag är irriterad och känner mig väldigt negativ (för tillfälligt)
Jag vill att min blogg ska vara positiv och peppande.
Men även JAG är människa och jag har mina dagar.
Man kan kanske inte alltid vara glad?
Även om man försöker.
Jag är rastlös, uttråkad och lite mer rastlös.
Mestadels min själ.
Meditation. Ja den där meditationen...
Hur går det nu med den egentligen?
Ja... vad ska jag säga?
Det går fan inte så jävla bra som jag planerat!
Så, ja... Det skulle ju mest vara den jag ska komma igång med igen och
dessutom få plats i mitt vardagliga liv igen.
Det var lite lättare på något sätt när man gick upp tidigt varje morgon,
när man hade en tid att passa. Gick till studion och fick verkligen det gjort.
Då gick jag till Yoga Kendra.
Men jag har inte råd att gå på varken Yoga eller meditation där, eller på Bikram Yoga.
Bikram är mer träning (alltså inte den mentala biten)
Har funderat på att köpa en jäkla DVD skiva och prova på hemma.
Frågan är bara hur ofta man får det gjort hemma?
Jag har svårt att få saker gjort hemma.
Varför vet jag inte. Kanske för att jag har en soffa... och en TV?
Jag hatar både min soffa och min tv ibland.
(hata kanske är ett starkt ord)
Men... det är mitt eget fel, jag väljer ju själv.
Men med min träning går det bra i alla fall.
Sjukt bra faktiskt.

Men röv jävlen blir faaaaan bara större....
Det kommer bli mycket mer kondis nu än innan, mestadels för förbränningen.
Och med tanke på att jag ska bli instruktör så blir det hårdträning!
Nä men jag har en dålig dag idag, det kan vi konstatera.
Jag känner mig bara rastlös och uttråkad.
Har varit och tränat en gång redan idag, känns lite sådär att gå och träna igen.
Sen har jag städat och packat. Har knappt nått kvar att packa.
Och detta gör mig ännu mer rastlös då jag knappt har något att göra i min lägenhet.
Kom ut en sväng och träffade My för en stund sedan.
Skulle på promenad & fika (trodde jag) men vi hann inte mycket mer än fika.
Jaha, och nu då?
Nä, jag går hem igen - till soffan. Och skriver blogg.
Det är så här års som jag vill ta av mig min stora tjocka jacka och slänga den till shuttahajti.
Skrika Ronja Rövardotters vårski och bada naken i en bäck.
Faaaaast, det är för tidigt och för kallt för det där.
Tyvärr.
Jag biter mig själv i tungan och väntar några månader till.
Jag orkar inte med denna kylan. JAG ORKAR INTE!!!!!!
Nu ska jag kolla på denna videon.
Den är till mig och alla andra rastlösa jävlar där ute...
NU ska jag ANDAS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0