Kräftskiva

Igår var en seg dag för mig.
Satt hemma och plugga mitt kaffe, tvättade och tog det allmänt lugnt.
Jag stack bort till Hotel Renaissance en stund för att hälsa på Dee, Johan och Fredrik 
som satt där och tog det allmänt lugnt på Dee's födelsedag! :)
WOHO, Grattis min lilla skatt!!!
 
Jag cyklade sen vidare hem till Sanna i Limhamn.
Eller till hennes föräldrars hus rättarsagt.
Alla fester som varit där har alltid varit roliga, varma sommarkvällar och allmänt mys.
Många minnen därifrån. Riktigt roliga faktiskt.
Midsommar 2007 var nog den som var mest crazy av alla.
 
De hade börjat dricka redan kl 16. 
Jag kom klockan 21. Nykter, till ett berusat sällskap.
Helt ok faktiskt, förutom att alla skulle dra upp en och dansa till musik
som inte gick och dansa till och man kände sig som en taktlös svenne.
(Det e sånt som går att göra när man e packad, för då tror man ändå att man äger dansgolvet)
 
 
Blev ganska generad och rosig om kinderna, då Sanna och Magnus
mer eller mindre skrek ut hur stilig, kvinnlig, snygg och förändrad jag blivit.
Jag fick höra att jag såg ut som en VD, Advokat, chef och
allmänt business av alla, under hela kvällen. 
(Nu tänker jag på mitt tidigare inlägg hahaha)
 
 
Ja, jag var ju lite uppklädd (kavaj, min fina "dressyr" håruppsättning o glasögon)
Jag tyckte inte det var så jätte business uppklätt,
men tydligen så kände många sig som trash jämntemot mig.
Tråkigt att de kände det så.
 
Men jag tackar för komplimangerna, det värmer och höra att man ser bra ut ibland.
Även om jag vet det, så är det lite av ett bekräftelsebehov som behövs ibland.
Jobbar man för det, så är det kul att höra när det börjar synas.
Sen tror jag också att det gör mycket att man känner sig lite kvinnligare
på något sätt, när man varit tillsammans med en äldre man.
Jag är mer bekväm i mig själv.
Och jag tror att jobbet jag har skaffat mig får ut en stor del av min kvinnlighet också.
 
Jag har under många år känt mig väldigt obekväm i kvinnliga kläder.
Varför? Ja, för att jag inte har varit nöjd med min kropp.
Jag har gömt mig i pösiga kläder, som känts mer bekväma.
Nu.... Nu bryr jag mig inte, för jag är nöjd. 
Kanske inte till 100 %, men jag gömmer inte mig längre. 
Jag visar det jag har och när man får en feedback som den här igår,
så blir man faktiskt gladare än vad jag trott man skulle bli! 
Så, TACK Sanna och alla andra som förgyllde min dag med lite fina ord.
 
Det betyder mer än vad ni tror! :)
Även om spriten pratade lite extra hahaha
 
Jag måste väl säga att jag känner mig BACK ON TRACK! :)
Singel och jag gillar det... 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0