Café Kungsgatan

Ja nu är man en sån där petig service människa som anser att
om man inte kan ge service till 100 % så ska man inte jobba med det.
Visst måste men lära sig av sina misstag, och bli bättre.
Men är man inte villig till att bli bättre så kanske man ska byta jobb?
 
Jag absolut ÄLSKAR Café Kungsgatan för att det är så fint och mysigt där inne.
Det är ljust, vitt och inredningen är i Rokoko stuket, vilket är fantastiskt!
Det är alltid klassisk musik på i bakgrunden och allén
utanför gör mycket med träden och allt.
 
 
Här kommer jag sitta med min frukost och antagligen
några timmar framöver och studera KAFFE historik.
 
Jag går inte hit så ofta med tanke på att det ligger lite "avsides" i från stan...
FAST än att det är 2 gator från gågatan. :-S
Men, först och främst för att jag inte riktigt TÅL dom
RIKTIGT SMÅ flickorna som står i kassan.
Väldigt väldigt oerfarna små flickor som man får säga till vad dom ska göra.
Speciellt när det kommer till hygien (när de har frukost eller lunch tex)
Alla utom en, som verkar ha varit där ett lite längre tag, men hon är också ung.
Det är givetvis inte deras fel att det är så, det är ju i så fall chefens ansvar
att lära dom hur det ska vara med bästa servicen till folket. 
 
Men annars så är caféet jätte skönt att vara på och folket är väldigt blandat.
Älskar helgens frukost som dom har, då har de våfflor också! :D :D :D 
 
Jag börjar känna mig som en gammal gnällig kärring. 
Men ja, jag kan vara riktigt kräsen på hur folk beter sig,
och speciellt om det är ens yrke.
Jag bara ÄLSKAR att jag fått ett så bra jobb som ger så bra service till sina kunder.
Och räknar dagarna tills butiken kommer till att öppna! :D
 
På måndag morgon bär det av med flyg till Stockholm på utbildning.
Först på huvudkontoret och resten av dagarna i Nespresso butiken.
Ska bli skönt att bo på hotell. LOVE IT!
 
Nä, nu ska jag börja PLUGGA!
PUH, låt hjärnan överhettas...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0