"Vad fan vet du om smärta?"

Ja det var en tanke som slog mig igår.
Att uppleva olika sorters smärta.
Då vet man i alla fall att man lever, det är en sak som är säker.
Men jag kan inte sätta mig in i andra personers smärtor.
Inte fysiska smärtor i alla fall, sen psykiska där man blir sårad, dumpad etc,
är kanske lite lättare att förstå sig på då de flesta har
varit med om något som gör ont i hjärtat.
Jag kan visa väldigt mycket medkänsla när det kommer till mycket.
Men om personen inte vet någonting om MIG så är ska man helst inte öppna sin mun.
För dom vet ju inte vad JAG har varit med om!
I detta fallet som är väldigt speciellt så kan jag bara vara tyst och inte argumentera.
För att jag inte kan eller får helt enkelt.
Men ALLA människor upplever smärtor på ett eller annat sätt.
Man är inte ensam om detta.
Sen finns det ju som sagt olika sorters grader av smärta.
Någon kan ha ledsmärta, nervsmärta, smärta i skelett, muskelsmärta etc. etc.
The list goes on. Alla smärtor är olika.
Och där kanske inte jag ska yttra mig, för det finns så mycket värre.
MEN... Man får ändå tänka på att vara snäll mot någon som är där för att hjälpa dig.
Jag hjälper så gott jag kan,
men när jag blir lidande eller påverkad av något som jag inte
vill så kommer jag automatiskt att säga stopp.
Mitt psyke är extremt starkt, men ÄVEN jag har gränser.
Når man över den, är det för sent. För länge sen!
Just a thought...
Så även om JAG ska visa lite medkänsla så får även andra försöka visa det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0