Där där jobb sökandet

Ja det gäller ju att vara aktiv när det väl börjar gå framåt.

Massagen går framåt, extra jobben går framåt och utbildnings tänkandet går framåt.

Jag har många bollar i luften och tom. mitt målande har kommit igång igen.

Eller i alla fall inspiration till det. Har gått över rätt mycket till sprayfärg i stället för akryl.

Eller ja, just nu känns det blandat….jag tager det jag haver!

Jag jobbar dessutom extra som eventpersonal igen (som jag gjorde 2005) och sedan första jobbet så har jag fått mail om nya jobb ofta, det gäller att bara få dom att rulla på nu.

De ville ha någon som vill marknadsföra Nespresso maskiner och bjuda på kaffe. 
Ja vem kan inte göra det bättre än någon som älskar kaffe?
Och någon som har jobbat som säljare och eventpersonal innan?
Jag hoppas på att få göra det! Det hade varit underbart!

Just nu sitter jag på Pearl Seaways,
besöker frugan min i 2½ dag och hoppas på liiiiite extra cash.

Nu kommer jag ut igen om en vecka så kanske kan gå bättre under den turen också.

Det är tisdag kväll… Ska massera om 30 min och internet ligger nere som vanligt.

Jag har nyss varit utklädd till papegojan Jack, för att hälsa på barnen i restaurangen etc fast då det enbart är 19 barn ombord så gick turen ganska fort.

Jag har blivit en höjdare på att marknadsföra mig själv i alla fall.
Innan har jag nog inte lagt 200 procent på det, utan tagit det som det kommer.
Men vill man lyckas så måste man ju faktiskt kämpa.

I alla fall liiiiite….

Jag är rätt så trött på att gå hemma nu så jag försöker sysselsätta mig med ALLT och lite till…

Men det kanske var det som krävdes? Att jag skulle bli trött på att vara arbetslös?
Innan var jag ju trött på att jobba…. Och jag ser ju detta sjukt positivt!
Att nu arbetar jag faktiskt inte för att få pengar,
för jag hade faktiskt fortfarande kunnat gå hemma och stämpla,
för de drar ju av pengarna jag tjänar från A-kassan….
Men jag är faktiskt hellre aktiv på arbetsmarknaden så jag kan klättra
upp sakta men säkert utan att ramla ner igen!

Igår var jag hos min nya jobbcoach på Hälsoakademin.

Hälsoakademin är det stället jag vill gå min blivande utbildning som stress / friskvårdsterapeut.

De har dessutom jobbcoacher,
vilket jag fick reda på när jag var där och pratade om utbildningar.

Så jag valde faktiskt SJÄLV att ha dom som min coach. Och jag ångrar mig inte en sekund.

Då de faktiskt inte bara är fokuserade på att hjälpa mig att skaffa jobb så hjälper dom att gräva ut mina problem på djupet, ser mina problem och kanske jobba bort dom så att jag kan vara ren när jag hittar mitt drömjobb.
Ja, det är mycket terapi samtidigt.

Det kändes som det igår i alla fall, då jag nästan började gråta.

Ja, jag är så känslig. Och faktiskt rätt glad över att jag är det.

Min uppgift till nästa gång jag ska till jobbcoach är att hitta så många friskvårdsanläggningar/gym runt om Malmö etc och sedan skicka ut ansökningar. WOHO!

Det är ju en hel del att söka …. Dessutom jobbar jag på att göra min egen mind-map!

CV och personligt brev…(Ja det vanliga)

Men det känns bra i alla fall, mentalt arbete är det bästa. Bara det är givande!

För övrigt så är det inget nytt på min front….

 

Jag är glad över att mina vänner finns. Dom vännerna som faktiskt är ärliga och finns där.

Som uppskattar en, som bryr sig och kan visa det!

Senaste i förregår så satt jag och grät framför datorn igen, då jag fick ett mail utav min kära vän Jan som beskrev hur mycket jag betyder för honom. Denna människa är guld värd.

Framför allt för att han är så positiv och glad och sprider oftast den energin runt omkring sig.

Jag mår extremt bra varje gång jag träffat Jan! Du har en värdefull plats i mitt hjärta ska du veta.

Tack för mig …. Saaar vi

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0