Tecken på att man börjar bli gammal...

Kan hamna lite i dilemma med mig själv ibland.

Så jag kan bråka med mig själv i huvudet för att jag inte vet vad jag ska göra.

 

Ex: Man ligger i sin hytt och ska sova när en grupp på 10 polska tjejer

(hördes det som iaf) festar utanför...

Man vill inte vara en ”gnäll kärring” och klaga på dom.

We have all of us been there once...Vem fan vill vara en party pooper?

Men.. jag vill kunna SOVA i lugn och ro!

 

Men om jag INTE klagar eller säger till dom så är jag helt

enkelt en riktig ”Svenne” som inte VÅGAR säga något. Eller det känns som det...

 

Min sömn är viktig, och stör någon den så kan jag vara pissed off en hel dag!

Men jag jobbar på morgonhumöret hela tiden.

 

Men jag sket i det iaf, så jag fick förbli en ”Svenne”.

 

Eller så har vi små barnen som springer i korridoren på morgonen.

(Runt kl 08.00) Och SKRIKER till deras mor och far hela tiden,

precis som om det inte fanns NÅGON ANNAN

på hela båten som sov under den tiden...

Där var jag bara för trött för att gå upp och slå ung jävlarna på käften!

Kan inte föräldrarna hålla reda på ungarna?

eller måste vi andra LIDA av andras skrikiga barn för att DOM har valt att bli föräldrar?

Men ännu en gång så kände jag mig gammal och gnällig.

(Obs! Jag gillar normalt barn...)

Är jag gammal när jag vill ha kaffe efter maten också?

 

Gammal känner jag mig också när jag vill sova middag

efter att varit ute och gått en promenad under dagen.

Är jag bara lat eller börjar jag verkligen bli gammal och sliten?

 

När man knakar ryggen för att den låser sig annars? Gammal?

(Även om jag går på Yoga?)

Jag brukar säga att jag har en gammal själ.

Mina fingrar har varit skrynkliga sedan jag var 17.

Jag har typiska arbetarhänder fast att dom är lena.

Men lätt slitna...


Kommentarer
Postat av: Emilia

Lee, du börjar inte bli gammal. Du har bara kommit på hur livet skönast ska levas och gör det med förnuft. Det är skönt att sova när man är trött, och äta när man är hungrig. Helt enkelt. Det kallas visdom ;)

2011-07-01 @ 12:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0